Antakaa Irina Antonovan jäädä Suomeen!

Ari Laitanen
Adressin tekijä

/ #10 Sinun mielipiteesi, Suomi Suomalainen

06.03.2010 12:36

Irinan tapaus on yksittäistapaus eikä mikään ennakkotapaus. Kaikki tapaukset käsitellään tapauskohtaisesti. Ei ole olemassa mitään "mummoautomaattia" mikä syöltää mummoja tänne Suomeen.Meidän mielestämme lakia on tulkittu syrjivästi Irinan kohdalla. Irina ei ole ainut mummo joka on tulossa Suomeen eikä varmaan viimeinenkään. Eli ennen Irinaa on oleskeluluvan saaneet monet samanlaisen taustan omaavat "mummot".
Mielestämme lakia pitää tulkita samalla tapaa paikkakunnasta riippumatta, nyt ei ole käynyt niin. Jo hallituksen esityksessä ulkomaalaislaiksi sanotaan, että inhimillisyys pitää ottaa huomioon oleskelulupaa myönnettäessä.
Olet huolissasi, että se mummoarmeija odottaa rajan takana ja kun kuulevat, että Irina on saanut luvan niin ryntäävät tänne anomaan oleskelulupaa ja käyvät 2-3 vuoden henkisesti ja fyysisesti raskaan lupaprosessin läpi? Älä usko, hyvä mies tai nainen, koska näin ei tule tapahtumaan. Sinuna suuntaisin katseen siihen mikä meitä todella uhkaa, siis koko Suomea.
Toisaalta ymmärrän huolesi siitä mihin verorahojasi käytetään. Itse olen yrittäjä työllistän yhden ihmisen. Maksan myös paljon erilaisia veroja ja olen myös huolissani miten minun verojani käytetään. Mutta jos saisin valita käytetäänkö niitä muummoihin vai siihen, että tuodaan Suomeen luku- ja kirjoitustaidottomia tuhansittain vuosittain kolmansista maista niin varmaan arvaatkin jo vastaukseni.