Adressi Centria ammattikorkeakoulu OY:n hallitukselle

Vieras

/ #10 #10

16.01.2016 09:08

Moni opiskelijoista on hakenut Rauskille juuri siksi, koska se on AINOA, joka tarjoaa kansalaistoiminta ja kirkonnuorisotyö- koulutuksen, jota muualla Suomessa ei ole. Samalla se on myös pohjoisin paikka, jossa tätä alaa voi opiskella. Monet ovat tulleet paljon kauempaa opiskelemaan varta vasten tätä koulutusohjelmaa ja siten jättäneet taakseen omat kotiseutunsa tullakseen ja kehittyäkseen taitaviksi ammattikasvattajiksi ja nuorisotyöntekijöiksi.

Opiskeluympäristönä Raudaskylän kampus on todella lämminhenkinen ja on ottanut lämpimästi kaikki ulkopaikkakuntalaiset vastaan. Opiskelijoiden on ollut helppo tulla monien satojen kilometrien päästä asumaan ja opiskelemaan sinne. Opettajista hehkuu halu, tieto ja taito olla ohjaamassa meitä oikeille teille ja heidän kanssaan on helppo olla yhteyksissä.

Minua henkilökohtaisesti pelottaa se, että JOS mahdollinen siirto tehdään Kokkolaan, niin kuinka suuri varmuus on, että me yhteisöpedagogi-kirkon nuorisotyöopiskelijat saamme YHÄ 100% varmuudella kaikki meille kuuluvat opinnot (erityistoteamus kristillisiin oppiaineisiin), onko mahdollista siirtoa mietitty inhimillisellä tasolla (onko tämä tarpeellinen ja sopiva opiskelijoiden näkökulmasta ajatellen esim. elämäntilanteet, ASUNTOTILANNE, matkustaminen, muutot yhä uudelleen, onko tilat riittävät), tullaanko tätä koulutusohjelmaa "risteyttämään" sosionomi-koulutuksen kanssa (toivottavasti ei), onko opettajilla enää yhtä paljon aikaa ja varaa olla hyvissä kommunikaatioyhteyksissä meidän opiskelijoiden kanssa?

Toivon syvästi, ettei siirtoa tultaisi koskaan tekemään. Toivon päättäjille viisautta. Toivon, että tätä harkitaan tarkoin ja erityisesti inhimillisellä tasolla - ei rahan, keskittämisten tai säästämisten takia. Kiitos.