Adressi Centria ammattikorkeakoulu OY:n hallitukselle

Vieras

/ #16

16.01.2016 14:40

Puheet Raudaskylän toiminnan siirtämisestä kuulostaa mielestäni erittäin huolestuttavalta. Saattaa kuulostaa päättäjien mielestä helpolta vain siirtää koulutus eri paikkaan, varsinkin jos tuijotetaan pelkkiä laskukaavioita. Kuitenkin suurin osa oppilaista on rakentanut elämäänsä juurikin tälle suunnalle, joten muutto tulisi mullistamaan ihmisten elämän erittäin suurella tavalla. Allekirjoittaneella erityisen huonolla tavalla. Raudaskylän kampus pienuudestaan huolimatta on erittäin toimiva opiskeluympäristö. Olisi sääli, jos kaikki yhteistyö jonka olemme saaneet ympärillemme kerättyä, jouduttaisiin aloittamaan alusta. Tilat ovat erinomaiset varsinkin meille yhteisöpedagogi-opiskelijoille. Lisäksi Ylivieskan ja Nivalan seutu on opiskelijoille kannattavaa ympäristöä. Täällä on riittävästi opiskelija asuntoja kohtuu hinnalla, sekä muuta toimintaa. Alueen parhaaksi katsottuna opiskelumahdollisuudet ovat varsinkin näin seudulla jo ennestään asuvan näkökulmasta elintärkeä kannattelija. Toimivaa pakettia on aivan turha alkaa korjaamaan ja harvoin sillä mitään inhimillistä hyvää saadaan aikaan, ainakaan tässä tapauksessa.