Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1711 VR:n juna menee aina perille

20.03.2010 15:20

Kannabiksen kielto on pelkästään hyvä asia, jos halutaan pitää sen käyttö marginaalisena oirehtimisena. Ilman päihteitä eläminen on oikein hyvä asia ja liittyy vahvasti päihteiden kieltämiseen. Väitän, että ilman kieltämistä päihteitä olisi paljon enemmän tarjolla ja niitä myös käytettäisiin paljon enemmän. Päihdepolitiikkamme ei ole humaani, mutta se on oikeilla raiteilla ja kaikki saavat jopa raivona valita haitattomimman vaihtoehdon - raittiuden. Ja tietty kokea valintansa seuraukset.

Minkään pimeän bisneksen rahavirtoja ei pidä eikä saa ohjata rikollisjärjestöille. Päinvastoin, yhteiskunta tekee parhaansa laillisuuden eli hyviksi koettujen asioiden edistämiseksi. Silti aina vaan löytyy porsaanreikiä ja veroja kierretään tai siis tehdään hyvää verosuunnittelua. Rikollisia ei tarvitse kannustaa välttämään viranomaisia. Kyllä he tekevät sitä kannustamattakin eikä asia muutu vaikka kourallinen kannabisteja tulee ulos kaapista. Jokainen saa ja voi vastustaa tai puoltaa tätä adressia. Luulen, että kannasta näkyy käyttääkö kannabista vai ei. Vain käyttäjän on helppoa kannattaa laillistamista.