Kannabis lailliseksi

26.03.2010 11:33

”Nuorisojärjestöille lähes 13 miljoonaa euroa
julkaistu tänään klo 09:46, päivitetty tänään klo 10:12
Valtakunnalliset nuorisojärjestöt ja nuorisotyön palvelujärjestöt ovat saaneet 12,7 miljoonaa euroa toiminnan tukemiseen. Veikkausvoittovaroista myönnetyistä rahoista pääsi nauttimaan 69 järjestöä. Eniten tukea sai maamme suurin nuorisojärjestö, Suomen Partiolaiset, 1,285 miljoonaa euroa. Poliittiset nuorisojärjestöt saivat yhteensä usean miljoonan euron tukipotin.
Rahaa saaneiden yhdistysten ja järjestöjen listoilla näkyy poliittinen aktiivisuus. Suurimpien puolueiden nuorisojärjestöt tai niitä lähellä olevat järjestöt saivat yhteensä muutaman miljoonan euron tukirahat.
Esimerkiksi Kokoomuksen Nuorten Liitto sai 665 000 euroa toimintatukea. Nuorten Kotkain Keskusliiton osuus oli 649 000 euroa ja Sosialidemokraattisten Nuorten 572 000 euroa. Suomen Keskustanuorille rahoista herui 682 000 euroa.
Vasemmistonuorille riitti 320 000 euroa ja Vesaisten Keskusliitolle 447 000. Finlands Svenska Ungdomsforbund sai 285 000 euroa.
Vastaavasti Luonto-Liiton toimintatuki on 425 000 euroa ja Suomen Nuorisoyhteistyö Allianssin tuki 485 000 euroa.
Tukipotista eniten lisärahaa saivat uskonnolliset nuorisojärjestöt ja euromääräisesti laskien nuorison kulttuurijärjestöt.
Kaikkiaan valtio on tänä vuonna varannut nuorisotoimintaan erilaisiin avustuksiin 61,3 miljoonaa euroa. Summa on viisi miljoonaa euroa suurempi kuin edellisvuonna.
YLE Uutiset ”

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Siivu voisi lähteä myös kannabistipuolueen nuorille sitten, kun…