Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1736 Hoi, hoi asiaa

30.03.2010 08:43

Joutsenon Mikaelit antoivat järeetä luettavaa lääkekannabiksen tutkituista hyödyistä. Siinä Suomen Kannabisyhdistyksen sivusto yrittää selkeästi saada tiedettä politiikan edelle. Näemmä tutkimuksissa "löytyy vain vähän todisteita sille, että kannabiksen käytöllä olisi vaikutuksia aivojen rakenteeseen".

”Kannabis ei vähennä älykkyyttä” vaan ”lievä kannabiksen käyttö lisää älykkyyttä
enemmän kuin raittius.”

”Kannabis vähentää onnettomuusriskiä”

”THC voi parantaa skitsofrenian oireita”

”Kannabiksen käyttö liittyi isompaan keuhkotilavuuteen tarkoittaen isojen hengityselinten parempaa vastustuskykyä, mutta sen sijaan löytyi vain vähän todisteita hengityselinten tukkeutumisesta tai hapenottokyvyn alenemisesta.”

”Kannabiksen käyttö laskee syöpäriskiä”

”Kannabis voisi parantaa eturauhassyövän”

Ja rottakokeesta: ”Tämä löydös selittää kannabiksen
käyttöä itselääkityksenä varhaislapsuudessa perheongelmista
kärsineillä yksilöillä.”

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Arvioni mukaan tulokset lienevät lopputulemia pitkäaikaisista tutkimuksista. Syövän kehitys ainakin tiedetään pitkäaikaiseksi prosessiksi. Kaikki ovat tyytyväisiä, jos edes kannabiksesta saadaan toimiva syöpälääke. Sellaisella jokainen lääketehdas haluaisi tehdä tulosta. Itselääkitys ei kuitenkaan tule sallituksi, koska meillä antibioottejakin määrää vain lääkäri.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Meksikon huumeväkivaltaisuuksissa taas nuoria uhreja
julkaistu tänään klo 02:43, päivitetty tänään klo 05:54
Meksikossa huumekartellien väkivaltaisuudet ovat jälleen kohdistuneet nuoriin. Sunnuntaina kymmenen nuorta sai surmansa, kun heitä kuljettanutta avolava-autoa kohti avattiin tuli valetiesululla Pohjois-Meksikossa. Nuorimmat uhreista olivat 8-vuotiaita.
Tammikuussa aseistautunut mies hyökkäsi Ciudad Juarezissa sijaitsevan koulun syntymäpäiväjuhliin surmaten 15 ihmistä, joista suurin osa oli alaikäisiä.
Meksikon hallinto ei aio perääntyä taistelussa huumekartelleja vastaan. Taistelu huumeita vastaan on kuitenkin saanut kritiikkiä viimeaikaisten nuoriin kohdistuneiden raakojen hyökkäysten takia.
Reuters"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ihmiset, ainakin rikolliset voivat käyttää mitä keinoa tahansa tavoitteidensa saavuttamiseksi. Pitäisikö lisäuhrien välttämiseksi luovuttaa ja jättää rikolliset rauhaan vahvistumaan entisestään? Ihminen ei yleensä taistelutta luovu saavutetusta edusta. Rauhaa ja itsenäisyyttäkään ei hevillä luovuteta. Yhteenotot ovat siksi luonnollisia. Niitähän historiakin on täynnä.

Meillä kannabistit tavoittelevat itsemääräämisoikeutta ja ihmisoikeuksia. Enemmistö taas haluaa pitää olot nykyisellä turvalliseksi koetulla vakaalla tasolla. Se kai tarkoittaa sitä, että lainsäädännöllä ja hallintotoimenpiteillä ”vähemmistöt” pidetään ruodussa. Ainakin ne toimet lisäävät enemmistön turvallisuudentunnetta. Yleisesti ketään ei kiinnosta joutuuko vieras yksilö läheisineen kärsimään rikokseksi säädetystä teostaan. Lopulta kukin saa yhteisten sääntöjen mukaan sitä mitä tilaa ja kansalaistottelemattomuusaktivistit saavat sitä ensimmäisenä ja jäävät historiaan. Myös he, jotka nostavat viljelmät kaapista pellolle tai puutarhaan.

Varokaa, kohta on aprillipäivä!