Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1745

01.04.2010 08:21

"Lähes joka neljäs nuorukainen lankeaa rikokseen
julkaistu tänään klo 05:54, päivitetty tänään klo 06:08
Lähes joka neljäs nuori mies syyllistyy rikokseen, mutta valtaosalla rötöstely loppuu kertaan tai kahteen. Tämä selviää Turun yliopiston tutkijan Henrik Elonheimon väitöstutkimuksesta, Turun Sanomat kertoo.

Tutkija Elonheimon mukaan riski ajautua rikoksiin voidaan havaita jo lapsena. Rikollisuus on usein yhteydessä psykososiaalisiin ongelmiin ja perheen rakenteeseen.

Oikeussosiologian ja kriminologian alan väitös paljastaa, että lähes joka neljäs 16 - 20-vuotias mies syyllistyy rikokseen. Luku olisi luultavimmin vielä suurempi, jos liikennerikkomukset otettaisiin mukaan. Yllätys oli se, että neljä prosenttia tutkimukseen valikoituneista pojista teki yli 70 prosenttia rikoksista.

Tutkimuksessa seurattiin vajaata kolmeatuhatta vuonna 1981 syntynyttä poikaa näiden täytettyä kahdeksan vuotta.

YLE Uutiset "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Valitettavasti tutkijalle ei ole ollut saatavilla sitä mutu-tuntumaa, että puolet nykynuorisosta kokeilee kannabista eli syyllistyvät rikokseen! Toi neljän prosentin luuserijoukko pitäisi kyllä menolipulla laittaa Siperiaan. Halvaksi tulis vaikka jokaisen taskuun lykättäis vielä miljoona tuhluurahaakin!