Kannabis lailliseksi

Espoo

/ #1749 kannabiksen kannattajilla on yksi hyvä tuki: FAKTAT

01.04.2010 11:41

Tutkimukset osoittavat kannabiksen haitat ja hyödyt. Niitä kun vertaa mihin tahansa päihteeseen, on täysin järjetöntä että kannabis on laiton kasvi.

Riskejä on KAIKILLA päihteillä, mutta pitää ottaa huomioon kuinka ISOJA nuo riskit ovat. Kannabis ei tapa; maailmasta ei ole tähän asti löytynyt yhtäkään suoranaisesti kannabiksen käytöstä johtuvaa kuolemantapausta. Kannabiksen vastustajat tykkäävät aina tarttua käsitteisiin kuten kannabispsykoosi tai skitsofrenia, vaikka tosiasiassa erittäin harva kannabiksen käyttäjä joutuu psykoosiin tai saa mielenterveysongelmia suoranaisesti kannabiksen käytöstä. Alkoholi aiheuttaa Suomen valtiolle joka vuosi muutaman miljardin euron tappiot lieveilmiöinä, koska alkoholi luo väkivaltaa, lastenhuostaanottoja, terveysongelmia jne. En itse tunne yhtäkään kannabiksen käyttäjää, joka pelkästä kannabiksesta olisi alkanut riehumaan; kannabis ei toimi niin. Se lisää luovuutta ja rauhoittaa mieltä, eikä luo aggressioita.

Kannabiksen vastustajat usein demonisoivat kannabiksen vaaralliseksi ja elämää pilaavaksi päihteeksi (samalla itse kittaavat viinaa ja tupakoivat), mutta heiltä puuttuu tuekseen sellainen asia kuin TODISTEET.

- Suomalaista tutkimusta alkoholin ja kannabiksen haittavaikutuksista ja suomalaisesta huumepolitiikasta

- Päihdetilastollinen vuosikirja 2009

- Kannabiksen käyttö, yhteiskunnallinen reagointi ja siihen vastaaminen (Taru Kekoni, väitöskirja)