Kannabis lailliseksi

Matias Nivala

/ #1816

17.04.2010 01:35

"Koska kuitenkin lait ovat monimutkaisuuksistaan huolimatta toimineet tähän asti kummalisen hyvin..."

Millä tavoin kannabiksen kriminalisoivat lait toimivat hyvin Suomessa? Ko. päihdettä käytetään hyvinkin tiheään tahtiin täälläkin. Kriminalisaatio tuottaa ainoastaan ongelmia: http://en.wikipedia.org/wiki/Arguments_for_and_against_drug_prohibition#Arguments_against_prohibition_and_for_legalization.2Fdecriminalization

"...ei valtio lähde auttamaan kanan laillistamista niin kauan, kun sen käyttäjätkään eivät yhteisön sääntöjen mukaan toimimaan. Tälläistä "valaistumista" päättäjien keskuudessa ei täällä koskaan tule tapahtumaan, söi huumetutkinta rahoja kuinka paljon tahansa..."

Kannabiksen käyttämisellä ei ole mitään tekemistä kannabiksen laillistamisen kanssa. Itse olen absolutisti, päihteet eivät vain mulle nappaa.

"Uskonkin juuri, että ratkaisu löytyy kun porukka jaksaa pysyä aktiivisena ja kun tutkimustyöt jatkuvat. Edellinen tarkoitti sitä, että kannabiksen kannattajien tulee ottaa johtoon yhteyttä eikä toisinpäin."

Hamppu on eräs maailman tutkituimmista kasveista maailmassa. Odottelu-argumentti tuntuu lähinnä laimealta yritykseltä lakaista aihe maton alle.