Kannabis lailliseksi

/ #1819 Ei, En kuvittele

17.04.2010 20:46

Mitään.

1)"Uskotko ihan oikeasti, että kaikki alkaisivat käyttää huumeita vain, koska se olisi sallittua? Ja luuletko, että kannabiksen laillistaminen voisi lopulta kumota kaikki lait? Noi sun selitykset ei oikeasti kuulosta enää terveeltä."

En usko. Ei kaikki todellakaan rupea käyttämään huumeita jos ne laillistetaan. Sen sijaan olen aivan 110% varma, että kaikkien huumeiden käyttö lisääntyy radikaalisti jo pelkän kannabiksen (toivottavasti) hypoteettisen laillistamisen kautta.

2)Kieltolaki ei estä käyttöä (, siitä on vahvaa näyttöä sekä alkoholin, että huumeiden osalta. Sen sijaan kiellon poistaminen, kuten edellä mainittu lisää käyttäjien kokonaismäärää. Ja tuskimpa kukaan siirtyisi alkoholista kokonaan pois, sekakayttö sen sijaan lisääntyisi varmasti.

3) Suomessa aivan niinkuin kaikissa muissakin maissa on lakeja, jotka on säädetty syystä. Lakeja tulee noudattaa. Tai jos ei halua noudattaa, niin ei pidä ihmetellä, jos sanktioita ropisee. Sekin on niin yksinkertaista. En minä voi mennä ajelemaan (edes kannabis) päissäni autoakaan, sekin on laki. Vai tarkoitatko, ettei sitäkään lakia tarvitse noudattaa? Tai muitakaan lakeja? Afganistan voisi olla oikea paikka sinulle siis. Siellä kun ei liikaa lait rasita, ja möyhöäkin on tarjolla minkä jaksaa imeskellä.

4)Laitoin tuossa aiemmin parikin EU-tasoista työryhmätutkimusta haitoista, vaan eipä ne ketään tuntuneet kiinnostavan. Sen sijaan erään yksittäisen virkaheiton Dosentin mietelmät erään lehden artikkelissa (ei siis edes tutkimus) kiinnostivat paljon enemmän.. Mielenkiintoista sekin.