Kaivopuiston koirapuisto

Lähetetty: 26. syyskuuta 2011 13:19
Vastaanottaja: 'pekka.engblom@hel.fi'
Aihe: VL: Koirapuistojen vähentämisestä Helsingissä

Hyvä hra Engblom !  Asia: allaolevissa viesteissä. Kaivopuiston koirapuiston käyttäjänä toivoisin pikaista yhteydenottoa  asiassa, jotta saisimmeajantasaista tietoa ja mahdollisuuden tuoda kantamme esille ko. asiassa. Ullanlinnan alueelta tiedän Teihin otetun yhteyttä aiemminkin. Rakennusvirastoon otti yhteyttä jo loppukeväästä -11 Puistokatu ............, joka esitti toiveen uuden hiekan saamisesta puistoon. Siinä yhteydessä hän kertoi jo kuulleensa puiston lopettamisjatuksista. Hän mainitsi, että kommentti kaupungilta oli " jo 5 vuoden ajan suunniteltu lopettamista". Vuoden 2009 Helsingin kaupungin puistojen ja viheralueiden sekä katualueiden kunto- ja korjausraporteissa ei kuitenkaan Kaivopuiston kohdalla ole mitään mainintaa em. asiasta. Olemmekin huolissamme huhujen myötä siitä, voiko yksi asukas tai kiinteistön osakas esittää kaupungille vaateita, jotka tosiaan menevät aivan virastokäsittelyyn ja lautakuntiin. Kyseisessä asiassa toisen käden tiedon mukaan on todellakin niin, että kyse on yhdestä eläkkeelle jääneestä pariskunnasta vaateen takana. Yksi kuultu perustelu on myös, että puisto on liian lähellä asuintaloa. ...... Eli Uusi Meripuiston rannan , vanha Tehtaankadun ym koirapuistojen aidan etäisyys kadun yli mitattuna asuintaloon on tuskin yhtään kauempana. Olemme koirapuistossa pohtineet kaupungin mahdollisuutta osoittaa uusi alue Kaivopuistossa. Yksi varsin helpolta vaikuttava vaihtoehto olisi Laivasillankadun kulmausken puistoalue, joka kevyellä aitaamisella olisi jopa pienillekin oman alueen mahdollistava ( vaikka Kaivopuiston puistossa ovat pienet ja isot koirat hyvin pärjänneet; aivan mahtava koirien sosiaalistamisen mahdollisuus ollut). Olympialaiturin vastapäinen "monttu" olisi myös sikäli sopiva, että mäen päälle montusta ei haukunta nouse ja rinteen kasvillisuus imee kaikuja. KO alueella ei ole mitään muuta käyttöä, paitsi kaupungin varikkomonttu välissä; koiria ulkoilutetaankin siinä paljon vaihtelun vuoksi.    Ystävällisin kaupungin kehittämistoivein    Tuula Virrankari

Tämän lisäksi koirapuistossa on usein esitetty toive että sijalle saataisin alue Suomenlinnan huoltotunnelin sisäänkäynn.

kohdalla olevasta kolmiosta. Siinä ei ole asutusta vierellä ja aitaus olisi helppo suorittaa.