Ei Hirvensalon uutta siltaa Uittamon puolelle Katariinanlaaksoon!

M.N

/ #15 Joskus ajatus on tärkeämpää kuin toteutus?

16.02.2016 12:59

Joskus ajatus on tärkeämpää kuin toteutus? Hirvensalosta suunnitellaan siltaa Uittamon rantaniitylle (käytännössä Katariinanlaakson juureen) ja siihen 15 000 ihmisen kerrostaloaluetta. Ensimmäistä suunnitellaan vähentämään Martin ja Myllysillan ruuhkaa. Tosin, jos työntekijän on tarkoitus mennä kaupungin läpi (niinkuin suurin osa työntekijöistä tekee - sillä tällä puolella Turkua on lähinnä asukkaita) - yhtyy liikennevirta kuitenkin samaan ruuhkaan! Paitsi jos tykkää ajaa 10 kilometriä ekstraa.

Asuntoalue sitten? Noh, jos Aurajoen varren kerrostalot vaativat uusittavaa paalutusta aina parinkymmenen vuoden välein mitenhän rantakosteikkoon pystytetty kerrostaloalue? Turulla on helvetisti tyhjää pinta-alaa Paattisen sarvessa, mutta tottakai on kivointa rakentaa hankalimpaan kohtaan, mistä päästään kolmanteen ongelmaan:

Katariinanlaakso. Alue on tärkeä Turkulaisten ulkoilualue ja sen lisäksi se on Natura-alue erityisen eläimistönsä suhteen - sekä tietenkin lintujen pesintäalueena (paikka on erinäisten lajien ainoa pesintäpaikka Suomessa). Tätähän ilostuttaisi hirveästi rakennustyömaa ja 15 000 ihmistä, jotka tulee alueelle halvemman asumisen toivossa. Lisäksi tänne mietitään vesiurheilukeskusta, että alueelle saataisiin lisää n. 30 vuotiaita nuoria aikuisia. Olen pahoillani, mutta n. 30 vuotiaat nuoret aikuiset eivät välttämättä kaikki arvosta samoja asioita ja luultavasti tämänhetkiset nuoret aikuiset vain korvattaisiin eri n. 30 vuotiailla nuorilla aikuisilla sillä tätäkin ikäluokkaa houkuttaa erilaiset asiat