Uratehtaan alasajon estäminen

Päätöksestä pöyristynyt

/ #26

22.02.2016 09:22

On käsittämätöntä, että Uratehtaan palveluita saisi käyttää vain yli vuoden työttömänä olleet. Uratahtaan palveluta tarvitsevat toki myös he, mutta erityisen tärkeä kohderyhmä on juuri työttömäksi jääneet tai irtisanomisuhanalaiset. Tiedossahan on, että mitä pidempään työttömyys jatkuu, sitä hankalampi on töitä saada. Aikainen apu ja tietojen päivitys juuri alkuvaiheessa on tärkeää, jotta ei menetetä näitä tärkeitä viikkoja ja kuukausia.

Itselleni oli suurta apua monesta kurssista (CV, haastattelu, LinkedIn jne.) samoin kuin työelämän edustajien koulutuksista. Sain paljon ajateltavaa kursseilta, pystyin jopa päivittämään vuosikymmenten takaista ajattelutapaani työnhausta nykypäivään.

Työttömäksi jääminen on monelle kova isku henkisesti. Uratehtaan yksi monista hyvistä puolista on myös se, että siellä tuli tunne, että nämä ihmiset ovat aidosti kiinnostuneita auttamaan työttömiä eteenpäin ja työllistymään. Samaa ei voi sanoa ”työkkäristä”, sinne viedään vain paperit ja eikä henk.koht. tapaaminen ole enää oikein mahdollista, sen hyödystä puhumattakaan. Lisäksi Uratehtaan kohderyhmä on akateemisesti koulutetut, joten koulutus on kohderyhmän mukaista.

Toivon sydämestäni, että nyt tehty, täysin typerä päätös, kumotaan ja Uratehdas saa jatkaa kuten ennen!