Synnytysten säilyttävä Raahessa

M. Laine

/ #28 Kiitos!

06.10.2011 13:39

Kolme vuotta sitten synnytin tyttäreni Raahen sairaalassa, koska perheverkkoni on siellä (itse asun Tampereella). Meistä pidettiin valtavan hyvää huolta - majoituimme perhehuoneessa koko perhe - ja esikoisemme sai elämälleen turvallisen ja välittävän alun. Olen todella huolissani pienempien synnytyspaikkojen sulkemisesta, sillä siinä jos missä menee "lapsi pesuveden mukana". Sitä arvoa, mikä on perheen aloittamisen tai laajentumisen turvallisessa ja humaanissa tuessa synnytyksen yhteydessä, on vaikea mitata laskelmilla. Sen puuttumisen vaikutukset tulemme kuitenkin näkemään ja kokemaan tulevaisuudessa. Uskon, että Raahen synnytysosaston lähestymistavalla on valtava merkitys esimerkiksi synnytyspelon lievityksessä, imetyksen aloittamisessa ja perheen avittamisessa yhteiseen elämään. Ainakin omalla kohdallani nämä kaikki toteutuivat, samoin kuin kaikki lääketieteelliset ja tekniset tarpeet synnytykseeni liittyen. Olen todella kiitollinen Raahen sairaalalle (ja myös Tampereelle, sillä saamani maksusitoumus teki mahdolliseksi synnytystä edeltävät neuvolakäynnit Raahessa) ja syvästi toivon, että synnytykset jatkuvat Raahen sairaalassa!