Adressi Israelin tueksi!

Anonyymi

/ #316 Mitä matkalla Gazaan todella tapahtui?

04.06.2010 16:44

Seuraavat tiedot, jotka haluan tuoda esille mahdollisimman totuudenmukaisessa valossa on saatu Israelin suurlähetystöstä, joka taas nojaa tiedonannossaan Israelin viranomaisten nauhoittamiin ja kirjaamiin tietoihin. Olen haastatellut Israelin suurlähetystön tiedotusvastaavaa ja kaikki tiedot on myös tarkistettavissa.

Ensiksi tässä yhteydessään tuotava esille, että kaikkiin tosiasioihin pohjautuen voidaan todeta Gazan alueen ja Israelin välillä on viimeisen yhdeksän vuoden aikana vallinnut sotatila. Yhdeksän vuoden ajana Gazan alueelta on ammuttu Israelin siviilialueille 10 000 Kassam-rakettia. Viimeinen Kassam raketti ammuttiin eilen 1.6. Gazan alueelta Israelin puolelle. Ensimmäisen kerran Kassam-raketti iskeytyi Israelin alueelle 10. helmikuuta 2002. Israelilaiseen kaupunkiin Kassam osui ensimmäistä kertaa 5. maaliskuuta 2002. Kassam-raketti vaati ensimmäiset kuolonuhrit 28. kesäkuuta 2004. Kassam - raketit ovat historiansa aikana surmanneet noin kymmenen israelilaista ja haavoittaneet lukuisia.

Tähän jatkuvaan Israelin kansalaisiin kohdistuvan uhan torjumiseksi Israel on saartanut Gazan alueen. Israelin saarto perustuu kansainvälisiin sopimuksiin, jotka oikeuttavat sotatilassa olevan maan oikeuden vihollisalueen saartoon. Tällä saarrolla Israelin tarkoitus on ollut estää aseiden pääsyn saartoalueelle, josta käsin hykkäystä johdetaan Israelia vastaan.

Koskien viimeaikaista veristä yhteenottoa Israelin armeijan ja humanitääristä apua tuovien laivojen matkustajien välillä on syytä tarkastella nauhoitettujen keskustelujen valossa. On ensinnäkin hyvin kyseenalaista puhua siitä, että kyseiset laivat olivat alunperinkään humanitäärisen avun asialla. Pikemminkin kyseessä on ollut poliittinen tarkoitus rikkoa Gazan saarto.

Tämä tosiasia perustuu siihen, että kun laivat lähestyivät Israelin ja Gazan alueita, niihin otettiin radioyhteys ja Israelin viranomaiset toivottivat laivat tervetulleeksi Dot Port satamaan, jossa turvatarkastukset suoritettaisiin ja kaikki apu toimitettaisiin Gazaan. Päälaivasta vastattiin; " Negative, Negative-Our target is Gaza." Suom. Negativiinen - kohteemme on Gaza. Tämä viesti toistettiin kolme kertaa, eikä Israelin viranomaisten tarjoamaa rauhanomaista yhteistyöehdotusta noteerattu.

Israelin armeijan kommandojoukot lähetettiin laivoille estämään laivojen eteneminen. Armeijan sotilailla EI OLLUT rynnäkkökivääreitä, vaan he käyttivät maalipatruunakivääreitä. Lisävarusteena heillä oli vyöllä pistoolit. Kun ensimmäiset sotilaat saapuivat köysiä pitkin laivojen kannelle, hyökättiin heidän kimppuunsa välittömästi rautakankien, kivien ja veitsien kanssa. Jos laivalla olisi ollut todellisia rauhanaktivisteja, niin miksi he käyttivät yleensäkin väkivaltaa? Rauhanaktivistithan eivät toimi väkivaltaisesti!?

Seuraavaksi sotilaat pyysivät lupaa voimankäyttöön, mutta joukkojen johtaja ei antanut siihen lupaa. Väkivalta laivalla jatkui ja yksi israelilaisen joukon sotilas heitettiin laivan ylemmältä toiselta kannelta alas kymmenen metrin pudotus pääkannelle. Hän on edelleen haavoittunut vakavasti. Tässä vaiheessa sotilaat ilmoittivat, että heidän henkeään uhataan vakavasti ja pyysivät lupaa jälleen voimankäyttöön, mutta vasta kolmannen kerran jälkeen he saivat luvan käyttää käsiaseitaan.Kyseessä oli siis itsepuolustus-ei hyökkäys tai verilöyly israelialisten sotilaiden taholta.

Tiedotusvälineet ilmoittivat välittömästi Israelin armeijan aiheuttamasta joukkomurhasta ja liiallisesta voimankäytöstä. Olen jälleen hämmästynyt siitä, kuinka tosiasiat aina hämärtyvät juuri silloin, kun on kyse Israelista. Jos Suomen siviilialueille ammuttaisiin kuolettavia raketteja, miten reagoisimme kyseisen tahon alueen toimintaan? On syytä katsoa ensin peiliin, ennen kuin tuomitsemme Israelin toimet ja yritykset suojella omia kansalaisiaan

On myös syytä kyseenalaistaa kyseisten "rauhanaktivistien" "humanitäärinen toiminta. Ja vielä kysyisin, miksei kukaan ole huolissaan siitä, että Palestiinassa on kymmeniä tuhansia palestiinalaisia Hamasin vankeja? myös Israelilaisten kaapattujen sotilaiden ihmissoikeudet tuntuvat olevan monista toissijainen seikka. Jos todella uskomme oikeuteen ja vapauteen, tulisi erityisesti Suomen poliittisten tahojen ottaa lausunnoissaan totuus huomioon.Hamas on terroristijärjestö, jonka myös EU on määritellyt näin. Israel edustaa vapaata demokratiaa, jolla on velvollisuus puolustaa kansalaistensa turvallisuutta ja oikeus toimia maanpuolustuksellisesti niinkuin minkä tahansa hyökkäyksen kohteena olevan maan oletetaan toimivan kansansa suojelemiseksi.

Cata Mansikka-aho
Eduskunta-avustaja
Helsingin kaup. luottamushenkilö,
Keskusta

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…