Tenavapirtin on saatava jatkaa Akaassa

Vieras

/ #65

09.10.2011 14:35

Mielestäni on huolestuttavaa, se että me aikuiset ihmiset vauhkoamme ja emme kunnioita toistemme mielipiteitä. Asiasta olisi hyvä keskustella asiallisesti.

Minusta huolestuttavaa on se, että kysymys on laajemmasta ongelmasta. Kaikki tapahtuu lain puitteissa se on totta ja hyvä niin, mutta tässä ei nähdä nyt lasten fyysistä, psyykkistä kasvua ollenkaan ja siihen pitkäaikaisia vaikutuksia. Minusta on ihan ymmärrettävää, että vanhemmat ovat huolisaan lastensa asioista, koska vanhempien on tehtävä on huolehtia lapsistaan...huolestuttavampaa olisi, että kukaaan ei välittäisi.

Myös muissa kunnissa on lähdetty kilpailuttamaan lasten ja vanhusten palveluja se on mielestäni väärin.

Olen ymmärtänyt, että Akaassa ollaan huolissaan myös koulukuljetuksista, 5 ja 6 luokkalaisten siirrosta yläkoulun yhteyteen? Nämäkin asiat ovat laissa laillisia, mutta se onko se eettisesti oikein ja lasten ja nuorten parhaaksi on eri asia.

Tästä asiasta pitäisi keskustellan laajemmin ja tämä on muidenkin kuntien ongelma ei vain Akaan. Suomessa lapsilla ja nuorilla asiat ovat hyvin, mutta me olemme huolestuttavasti ajautumassa muun Euroopan kaltaisiin päätöksiin ja toimiin.

Luulen että me kaikki olemme sitä mieltä, että Suomessa olisi hyvä säilyttää Euroopan parhaat olosuhteet lapsilla ja nuorilla. Raha ei saisi ratkaista, kun ajatellaan lapsia ja nuoria vaan säästöjen pitäisi tulla muualta.