Vammaisten henkilökohtaiseen apuun ja kuljetuspalveluihin liittyvät rajat korkeammalle


Vieras

/ #12

14.03.2016 07:17

Toivottovasti tästä vihdoin saataisin apua . Olen itse saanut 38h /kukaudessa mikä on avuttoman vähän ja joudun kaikissa laskea ja menoja tinkimään ja rajottamaan sen takia . En saisi edes yksin oven eteen koska näkö ja hahmotus /kordinaattio vaikeus laskettu 50% silmistä eli haittaluokka 10 , on mustimmat lasit ja valkoinen hahmotuskeppi (jonka sekoitetaan sokeakepiksi ) . Niin se melkein on , olen vaaara liikenelle ja toisille ,mutta suurin itselle. Sairastan ULVD eili progressiivista myocloonista epilepsia . Tarvin apua ulkopuolella joka asiassa . Olisi minullakin harrastuksia mutta siihen ei riitä tunnit, kun vammaispalvelun mukaan ratsastusterapia ja allasterapia ei henkilö kohtaisen avustus tunnit lasketa mukaan , mikä on tosi väärin siihen menee 24 h /kk.si ja ja 14h/kk.si jää asiointiin , harrastuksiin jne. menoihin eli se on huono vitsi. Ei riitä miksikään . Mutta ymmärystä ei vaan tule . Niin epä oikeuden mukaisesti , en tiedä miten jaksaa aina . Olen paljon jäänyt yksin ja henkilö kohtaiset avustajat ei edes riitä tämä työmäärä , tuntimäärä on vaan aivan liian vähä jo saada apua . Vaikka ottaa monta sijaista , mutta ei kun sitten he löytää myös paremman palkattu enemmän tuntien kanssa työn ja peruttaa . Tosi rasittavaa on olla ja apu on surkean vähä. Jos edes terapia avut ja vapaa aikaan olisi erikseen . Olisi edes hiukan voittolla itse ja pääsisikin jonnekin.
Kiitos Ystävällisesti T. Momo