Pelastakaamme Strindberg!

Markku Tauriainen
Vieras

/ #28 STRINDBERG ”TULPPANA” KÄMP-GALLERIAN KEHITTÄMISELLE?

09.06.2010 19:53

Olin aikoinaan Oulussa 1980-luvulla Oulun Gallerian yrittäjä yhdistyksen 1.hallituksen puheenjohtaja. Oulussa ei vielä tuolloin ollut kävelykatua, uusittua toria eikä elävää keskustaa ravintoloineen, tapahtumineen. Vanhoja perinteitä Oulussa oli.

Kämp Gallerian yrittäjille, vuokranantajille/ kiinteistön omistajille, toiminnan vetäjille haluaisin sanoa, että Galleria Kämp voi tulla eläväksi ainoastaan kovalla työllä, yrittämisellä ja yhteistyöllä. Pelkästään asiakkaat eivät voi paikasta kuuluisaa, elävää tehdä kuin ei myöskään yrittäjät pelkästään. Tulee nähdä esteiden yli kauas tulevaisuuteen ja ratkoa kannattavuudet, muut ongelmat itselähtöisesti. Ottaa tulevaisuus omiin käsiin osaamalla asiat. Terve kilpailu pitää virkeänä.

Olisi todellinen pettymys ja menetys mikäli Strindbergin savustatte maantielle. Myös matkailullisessa mielessä. Itsekkäitä ratkaisuja ei kannata tehdä eikä kannattaa.

Markku Tauriainen, Oulu