Jatkuvasta koulukiusaamisesta määräaikainen erotus

Marko.L

/ #43 Kiusaaminen

29.03.2016 07:18

Tuntuu siltä, ettei opettajat joko välitä kunnolla tai ei ole resursseja puuttua kunnolla kiusaamiseen ja siihen on tultava loppu, opettajille on annettava resurssit puuttua kiusaamiseen erottamalla kiusaaja määräaikaiseksi koulusta ja jos kiusaaminen siitä hulimatta jatkuu määräajankin lälkeen on kiusaaja erotettava pysyvästi ja siirrettävä toiseen kouluun niin, että kiusaaja otetaan tarkkailuun.

Maailmalla ja jopa Suomessa jatkuva kiusaaminen johtaa ikävä kyllä itsemurhiin joka on valitettavaa, mikäli kiusaaja saa oppilaan kiusatuksi niin, että kiusattu ajautuu niin ikävään tilanteeseen, että riistää itseltään hengen on kiusaaja saatettava vasuuseen teostaan mikäli todisteet osoittavat sen, että kiusaaja on ajanut kiusatun itsemurhaan ja tuomio on oltava sen mukainen samalla on tehtävä mielentila tutkimus perusteellinen kiusaajalle.

Suomessa jos oppilas menestyy liian hyvin voidaan oppilasta kiusata esim. niin, että huonosti menestyvä ottaa silmätikukseen menestyvän oppilaan ja alkaa kiusaamaan sama koskee huonosti menestyvää oppilasta sillä sitäkin aletaan jopa herkemmin kiusata ja silloin kiusatulla on huonommat mahdollisuudet selvitä mikäli kiusaamiseen ei todella puututa siksi on jopa keskusteltava kolussa entistä enemmän kiusaamisesta ja puututtava siihen.

Mitään muuta keinoa ei todellakaan valitettavasti ole kuin erottamalla kiusaaja mahdollisimman pian.

Kiusaamisen loppumiseen on olemassa myös keino millä siihen voidaan puuttua entistäkin herkemmin on laittamalla valvontakameroita joissa kuvanlaatu on todella hyvä, kameraa voidaan tarvittaessa zuumata lähemmäksi mikäli havaitaan kiusaamista ja näin saadaan tallennettua todiste mikäli kiusaaja onnistuu kiusaamaan niin, ettei ole muita todistamassa esim. ulkona jossa kiusaamista tapahtuu sellaisissa paikoissa joissa ei ole valvovaa silmää ja mikäli kiusaaja saadaan kiinni ei hän voi tällöin kiistää kiusaamista kun on olemassa tallenne tilanteesta.

Kiusaamista ei saada loppumaan mikäli ei ole kunnollisia resursseja puuttua siihen ja ne resurssit ovat erottaminen määräajaksi sekä valvotakameroita joissa on zoomausmahdollisuus  jolloin saadaan tallenne eli todiste henkisestä pahoinpitelystä tai fyysisestä.

Sama koskee nettikiusaamista, siihen on saatava laki joka mahdollistaa rangaisuksen antaminen sillä nettikiusaaminen voi olla myös jopa todella ikävä tapa saada nuoren tekemään peruuttamattoman teon eli riistää itseltään hengen sen takia, että on ollut ikäviä tekstejä tai muokattuja ikäviä kuvia kiusatusta eli asioita jotka eivät pidä paikkaansa ja tähänkin on tultava loppu.