Jatkuvasta koulukiusaamisesta määräaikainen erotus

Äiti

#26 Ehdottomasti suosiRe:

20.01.2016 05:58

#12: -  

 Ehdottomasti suosittelen ottamaan yhteyttä Koulurauhaa -lehden AUTTAVAAN PUHELIMEEN 044-7044004.
Tämä palvelu on Ilmaista.

Itse soittelin heille rontti vuosi sitten kysyäkseni neuvoja lapsiini kohdistuneiden lyömisten takia.
Sain hyvät neuvot ja avut päivystäjä Eskolta.
Koulun ja virkamiesten asenne oli sen luontoinen että Esko Leipälä, joka tätä kenttätyötä tekee tuli meille. 
Nyt lapsillani on turvallinen koulu ja ilo palannut koulussa käyntiin.

Eskolla on se tarvittava tietotaito ja lain tuntemus, jota ei opita kuin ruohonjuuri tasolta.
Olemme ikuisesti kiitollisia Esko Leipälälle ja hänen taustajoukoilleen.

Olen nyt koulurauhaa -lehden tilaaja. Tilaus maksuilla tämä avustustoiminta pidetään ilmaisena. 


Vieras

#27

26.01.2016 13:35

Koulukiusattu saa usein elinikäisen trauman. Olisi hyvä tutkia myös sitä puolta miksi joistakin tulee koulukiusaajia.

Vieras

#28

27.01.2016 06:08

Omaa poikaani kiusattiin 6 vuotta koulussa. Rehtori levitteli vain käsiään. Edes kiusaajien vanhemmille ei kertaakaan ilmoitettu "kullanmurujensa" toiminnasta. KiVa-koulusta tuli vitsi meidän perheen silmissä!

Vieras

#29

28.01.2016 06:18

Koulukiusaaminen on saatava kuriin kaikkialla ja tämän määräaikaisen erotus toimintatavan uskon toimivan.
Mokcba_60

#30 Re: Koulukiusaajien vanhemmat myös ääneen!

01.02.2016 12:55

#13: Huhhei - Koulukiusaajien vanhemmat myös ääneen! 

 Ei moni tiedä mitä siellä luokassa ja muualla tapahtuu. itse haastattelen lasteni kavereita lyhyesti, siitä saa hyvin käsityksen.

Heittellle jätettyjen puolesta

#31 Re: Re: Poliisi ei auta kiusattua

07.02.2016 09:58

#16: - Re:  

Ei poliisi koulussa tapahtuneita väkivallantekoja tutki, kun sillä pitää olla hyvät suhteet rehtoriin. Ei ees ilmoita sossulle silloin kun kiusaaja on "niin hyvästä perheestä". Ja koulusta ei kiusaajan vanhemmille mitään kerrota ei etenkään Kiva koulussa.

Viimeksi kun koulupoliisi kävi koululla puhumassa se vain selitti mille kaikelle ei voi mitään. Siitäkös kiusaajat innostuivat entistä pahemmiksi. Kun kiusaaja pomottaa koko luiokkaa ja opettajia, niin rehtori kieltää opettajiakinn sihen puuttumasta. "Kyllä oppilaiden täytyy saada itse päättää", rehtori opettaa. Monta vuotta se yksi ja sama tyttö on saanut päättää senkin kuka saa olla kenen kanssa ja kenen kanssa ei kukaan saa olla ensinkään.

Kiva koulussa kiusaajan selittelyt kirjataan totuudeksi. "Tää ei teille kuulu, pois pois" opettajat ärjyy niille jotka yrittää auttaa kiusattua. Kiva koulussa kiusaajan valtaa vain suurennetaan.

 


Vieras

#32

07.02.2016 10:05

Kiusaaminen tuhoaa parhaat oppilaat. Melkein kaikki ysin ja kympin oppilaat ovat kiusattuja, jos eivät satu olemaan juonittelevia kiusaajia.

Ja on väärin että koulussa kiusaajia palkitaan kaikenmoisella ymmärtämisellä ja eheyttävillä posiitiivisilla elämyksillä, kun samat ammattiauttajat kieltävät kiusaamiseen puuttumisen tai kiistävät koko kiusaamisen, ja patistavat uhria mielisairaalaan.

Vieras

#33

08.02.2016 19:17

Kiusaaminen on henkistä ja fyysistä väkivaltaa, jolla on pitkäkestoiset seuraukset!

Vieras

#34

09.02.2016 03:30

Koska olen samaa mieltä asiasta.
Töissä yliopistossa

#35

15.02.2016 08:35

Olen itse ollut koulukiusattu, minua on tönitty, lyöty, hattuni on varastettu, haukuttu, eräällä tunnilla itkin koko tunnin kädet  pulpetilla edessäni, vata silloin asiaan puuttuttiin, mtta kiusaajia ei siirretty toiselle luokalle tai annettu mitään rangaistusta. Ja tästä on melkein 50 vuotta! Määräaikainen erottaminen ja pakollinen psykologilla käynti ( ja nämä kerrottava julkisesti rangaistukseksi esim. koulun säännöissä) että oppivat olemaan pienempiänsä ja herkempiä kiusaamatta. Kärsin edelleen näistä ongelmista, jollain tasolla, mutta olen oppinut olemaan yhtä härski ja lyömään hetiä takaisin sanallisesti - samaa on ollut työpaikoissakin.


Vieras

#36

18.02.2016 14:44

Kiusaamista on aina ollut ja tulee aina olemaan. Lopettakaa lapsienne kääriminen pumpuliin ja opettakaa heidät seisomaan selkä suorassa ja puollustamaan itseään.


Vieras

#37

20.02.2016 14:44

8maa lasta kiusattu koulussa joka sairastui psykoosiin sen seurauksena ja dissosiaatiohäiriöön.

Vieras

#38

27.02.2016 13:36

koska tyttäreni on koulukkiusattu jo useamman vuoden ajan.Eikä vain lapset,vaan myös opettajan taholta.

Vieras

#39

05.03.2016 10:50

Jos ei kykene olemaan koulussa kiusaamatta niin menkööt muualle häiritsemästä muita!

Vieras

#40

28.03.2016 20:54

Kirjoitin, koska olen koulukiusattu, kukaan ei puuttunut, kärsin henkisesti vieläkin siitä vuoden kestäneestä helvetistä..
CoD

#41 Re:

28.03.2016 20:58

#36: -  

 Kaikki ei uskalla puolustaa itseään tai, jos uskaltaakin niin se saattaa kääntyä kiusatun syyksi koko asia(tiedän mistä puhun).

CoD

#42 Re:

28.03.2016 21:02

#27: -  

 Yleensä kiusaajat purkaa omaa pahaa otä he oloaan sillä, että he kiusaavat muita.

Marko.L

#43 Kiusaaminen

29.03.2016 07:18

Tuntuu siltä, ettei opettajat joko välitä kunnolla tai ei ole resursseja puuttua kunnolla kiusaamiseen ja siihen on tultava loppu, opettajille on annettava resurssit puuttua kiusaamiseen erottamalla kiusaaja määräaikaiseksi koulusta ja jos kiusaaminen siitä hulimatta jatkuu määräajankin lälkeen on kiusaaja erotettava pysyvästi ja siirrettävä toiseen kouluun niin, että kiusaaja otetaan tarkkailuun.

Maailmalla ja jopa Suomessa jatkuva kiusaaminen johtaa ikävä kyllä itsemurhiin joka on valitettavaa, mikäli kiusaaja saa oppilaan kiusatuksi niin, että kiusattu ajautuu niin ikävään tilanteeseen, että riistää itseltään hengen on kiusaaja saatettava vasuuseen teostaan mikäli todisteet osoittavat sen, että kiusaaja on ajanut kiusatun itsemurhaan ja tuomio on oltava sen mukainen samalla on tehtävä mielentila tutkimus perusteellinen kiusaajalle.

Suomessa jos oppilas menestyy liian hyvin voidaan oppilasta kiusata esim. niin, että huonosti menestyvä ottaa silmätikukseen menestyvän oppilaan ja alkaa kiusaamaan sama koskee huonosti menestyvää oppilasta sillä sitäkin aletaan jopa herkemmin kiusata ja silloin kiusatulla on huonommat mahdollisuudet selvitä mikäli kiusaamiseen ei todella puututa siksi on jopa keskusteltava kolussa entistä enemmän kiusaamisesta ja puututtava siihen.

Mitään muuta keinoa ei todellakaan valitettavasti ole kuin erottamalla kiusaaja mahdollisimman pian.

Kiusaamisen loppumiseen on olemassa myös keino millä siihen voidaan puuttua entistäkin herkemmin on laittamalla valvontakameroita joissa kuvanlaatu on todella hyvä, kameraa voidaan tarvittaessa zuumata lähemmäksi mikäli havaitaan kiusaamista ja näin saadaan tallennettua todiste mikäli kiusaaja onnistuu kiusaamaan niin, ettei ole muita todistamassa esim. ulkona jossa kiusaamista tapahtuu sellaisissa paikoissa joissa ei ole valvovaa silmää ja mikäli kiusaaja saadaan kiinni ei hän voi tällöin kiistää kiusaamista kun on olemassa tallenne tilanteesta.

Kiusaamista ei saada loppumaan mikäli ei ole kunnollisia resursseja puuttua siihen ja ne resurssit ovat erottaminen määräajaksi sekä valvotakameroita joissa on zoomausmahdollisuus  jolloin saadaan tallenne eli todiste henkisestä pahoinpitelystä tai fyysisestä.

Sama koskee nettikiusaamista, siihen on saatava laki joka mahdollistaa rangaisuksen antaminen sillä nettikiusaaminen voi olla myös jopa todella ikävä tapa saada nuoren tekemään peruuttamattoman teon eli riistää itseltään hengen sen takia, että on ollut ikäviä tekstejä tai muokattuja ikäviä kuvia kiusatusta eli asioita jotka eivät pidä paikkaansa ja tähänkin on tultava loppu.


Vieras

#44

29.03.2016 20:23

Ei työpaikoillakaan hyväksytä kiusaamista. Lasten "työpaikkakiusaaminen" hyväksytään. On. Se vaan kummallista, ettei muka ole keinoja puuttua asiaan.

Vieras

#45

08.04.2016 17:15

Kokemusta koulukiusaamisesta joka on vienyt koko loppuelämäni vaikeaksi, minua haukuttiin rumaksi ja kiusattiin koulussa luokassa ja välitunnit ulkona. Olen hävennyt itseäni aina , pidättyväistä raskasta elämää , yksinäisyyttä ihmispelkoa, itsetunto nolla. Myös lapseni lapsi joutui koulukiusatuksi, hän sai aina 9 keskiarvoksi todistukseen, urheili ,on todella kaunis hoikka ja pitkä. Hän sanoo luulen aina ,kun nauretaan ,että ne nauraa minulle ja käännän pääni pois. Luojan kiitos uskon, että haavat paranee ainakin edistyy koulussa ja opiskelee eläinlääkäriksi. Kiusaaminen, on raiskaus

Vieras

#46

12.04.2016 10:23

Tuli oltua koulukiusattu ja nyt, vielä melkein 30v jälkikäteen mielessä vain pyörii kuinka näitä kiusaajia vain taputettiin päälaelle ja todettiin että pojat ovat poikia.. Niin, pojat potkivat portaita alas niin että hampaat menevät huulesta läpi, nyt ihan vähintä mainitakseni.... Tällaiset tapaukset kuuluisivat vähintään nuorisovankiloihin, ja nämä jotka niitä tapauksia taputtelivat päälaelle, niin mitä he sitten sillä kädellä enää tekevät....Minun kohdallani tämä EI ole vanhentunut rikos...
HimaFaijaHiffaa

#47

13.04.2016 02:57

Kiusaajat pitää saada HOITOON. Niillä on jo jokin pahasti pielessä. 70-80 luvulla olleet koulukiusaaminen ovat jo kaikki kuolleet päihteisiin. Niitä pitää auttaa koska niiden huoltajat eivät ole kyenneet lapsiaan hoitamaan tai kasvattamaan. Niissä perheissä tarvitaan apua ja lapsille oikeanlaista esimerkkiä.


Vieras

#48

21.04.2016 17:00

Eihän tuollaanen sovi, kiusattu ja sen perhe kärsii. Ja opettajille myös rangaastus ku ei ota kunnolla kiinni hommahan
Wilhelmiina

#49

28.04.2016 09:57

Erottaminen pitää tapahtua heti eikä jatkuvan kiusaamisen jälkeen!!!

 Ja vanhempien pitää ottaa vastuu tässäkin asiassa lapsensa kasvatuksesta ja toiminnoista. Samoin kuin koulunkin pitää puuttua asiaan heti!