Susan Kuronen - lopeta se avautuminen

Klaukkala

/ #112

20.02.2007 15:34

Pyytäisin miettimään, mikä on lehdistön ja kustantajan osuus Kuros-jupakassa. Tämän päivän Ilta-Sanomissa kolumnisti tekopyhästi ilmoittaa, että tässä kohtaa menee Ilta-Sanomien raja (sanomisien suhteen). Tähän saakka siis Kuronen on kelvannut Ilta-Sanomille, mutta hänen muualla julkaisema kirja ylittää Ilta-Sanomien juorujournalismille asettamat sopivaisuusnormit. Minussa herää myös kysymys, miten Kuronen löysi Etukeno-kustantamon? Vai löysikö Etukeno Kurosen ja kysyi, eikö tämä haluaisi kirjoittaa kokemuksistaan kirjaa? Haluan siis kysyä, eikö media ole vastuussa mistään, ja mikä median osuus tässä kupla-journalismissa on, kun nyt kaikki kaatuu Kurosen niskaan ja hänestä on yhtäkkiä tullut vihatuin suomalainen ellei peräti Kansakunnan vihollinen No 1. Kuronen on tehnyt kasapäin typeryyksiä, mutta mitä sitten. Media on pitänyt huolen siitä, että jokainen hänen typerä reaktionsa on tullut välittömästi kirjatuksi ja tuoduksi yleisön silmien eteen, nuhteettomien suomalaisten tekopyhän taivastelun kohteeksi. Tämä kaikki haisee niin että ällöttää.

Yhdeksän kuukautta kestänyt seurustelusuhde ei ole "pikasuhde" saati "yhden yön juttu". Sen aikana nainen, varsinkin jolla syystä tai toisesta on kova halu ja toive sitoutua, ehtii hyvinkin pitää suhdetta vakaana ja kestävänä. Minun käsitykseni mukaan Susan Kuronen on vain yksi niistä hyvin monista säälittävistä ihmisistä, jotka sydänsurussaan kadottavat todellisuudentajunsa. Vaikka en itse hyväksy Kurosen tapaa levitellä omia juttujaan mediassa, vielä vähemmän hyväksyn sitä, miten yksiäänisesti hänet on nyt tässä maassa tuomittu.