Terhi Kiemunki ulos eduskunnasta

kiero kuin korkkiruuvi!

/ #1282

01.04.2016 16:46

"Näin aprillipäivänä pitää olla tavallistakin mediakriittisempi, vaikka ei sekään aina auta. En varmaan ollut ainoa, joka mietti onko Terhi Kiemungin poliisille tekemä tutkintapyyntö omista kirjoituksistaan aprillipila. Ilmeisesti ei ole, mutta ihan yhtä hyvin voisi olla. On se niin järjettömältä vaikuttava ajatus.

Harvinaista se ainakin on. Muutama vuosi sitten nykyisin Kiemungin kanssa samassa Rajat kiinni-liikkeessä aktiivisesti toimiva Junes Lokka teki itsestään useita tutkintapyyntöjä eri poliisilaitoksille ennen kuin tärppäsi ja hän pääsi tutkittavaksi. Silloin kyse oli siitä kuuluisasta maahanmuuttajan tiliotteesta, jonka levittämisestä on tuomittu jo aika monta henkiöä.

Tutkintapyyntö omista kirjoituksista vaikuttaa järjettömältä, mutta Kiemungin tapauksessa sen tarkoitus on selkeästi hämätä lakia tuntemattomia.  Kiemunki pyytää poliisia tutkimaan onko hänen teksteissään rasismia taikka rasistisen tai muun rikoksen tunnusmerkkejä. Kun tutkinta todennäköisesti tyssää heti kättelyssä, niin Kiemunki itse ja puolue voivat vedota siihen ja pestä kätensä. Poliisi ei löytänyt rikosta, joten Kiemunki on harjattu puhtaaksi.

Suomen laki ei kriminalisoi rasismia. Rikoksen rasistinen motiivi on rangaistuksen koventamisperuste, mutta rasismi itsessään ei ole rikos. Ihminen voi laukoa vaikka kuinka rasistisia mielipiteitä, kunhan ei syyllisty vaikkapa kunnianloukkaukseen tai kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Tässä on se ero, jolla Kiemunki nyt hämää ihmisiä."

Ote Saku Timosen uuninpankkopoikablogista.

Ollaanpa nyt vaan tarkkoina ton Kiemungin kanssa - perussuomalaiseen tapaan hän haluaa päästä kuin koira veräjästä. Ei käy, sanoo kansa! Me isät ja äidit olemme huolissamme minkälaisessa maassa meidän lapsemme oikein varttuvat! Vihapuheelle ja rasismille pitää saada stoppi!