Suvi-Anne Siimes - lopeta jo se avautuminen

/ #2

20.02.2007 23:04

Hei Timo,
mietin pitkään tuota Siimes-adressin allekirjoittamista, sillä hän toi sentään monille vasureille toivoa, että uudet tuulet puhaltaisivat puolueesta byrokratian pölyt ja maskuliinisen pönöttämisen. Iloitsimme siitä. Mutta uudet tuulet toivat kuitenkin tuuliviirin, joka tuntui osoittavan sinne, mistä löytyy eniten hyötyä. Sitten alkoi puhe siitä, ettei "minkäänsortin vasemmistolaista oltukaan". Uskoin vielä tuolloinkin, että kyse oli burnoutista, väsymyksestä seisoa yksin niin montaa jäykkäniskaista miestä vastaan, joilla oli oma tapansa tehdä politiikkaa ja naiset siinä vieras voimavara. Nyt proleperheen kasvattina tuntuu ikävältä, kun köyhältä viedään viimeinenkin toivo muutoksesta. Mistä se nyt löytyy, Suvi-Anne, ketä kehoitat työttömiä, alipalkattuja, syrjäytyneitä äänestämään? Mitä tarjoat uudeksi puolueeksi, kun haluat vaalien alla kyseenalaistaa koko Vasemmistoliiton oikeutuksen olemassaoloon?