Susan Kuronen - lopeta se avautuminen

Jukka Relander

/ #119

21.02.2007 02:08

"Susan ei päässyt vihille Matin kanssa, mutta joutui naimisiin median kanssa."

Tiedä sitten kumpi tuossa on joutunut ja kumpi jouduttanut. Taisi tuo parisuhde median kanssa jo alkuun muodostua samaksi kuin erään Matin ja Mervin suhde. On onnia ja on offia, silti luopua ei voi vaikka suhde riipivä on ja kumpikin haluaa mukamas lopulliseen eroon, mutta silti ei vaan voi, ei niin millään.

Sinälläänhän tuossa tarinassa ei mitään ihmeellistä ole. Miesten hetkellisen huomion herättämiseen ei erityisen ihmeellinen naisen tarvitse olla ja kovinkaan kummoinen ei vallan määrän tarvitse olla, kun se naiset sokaisee ja mies muuttuu seksisymboliksi. Jutullehan voisi muutoin nauraa ja lisätä löylyä minkä jaksaa, mutta luultavasti syyttömät kärsivät tästä eniten. Vanhanen on käynyt pitkän koulun julkisuuteen ja valinnut oman tyylinsä ja pysyy loogisesti valitsemallaan linjalla. Kuronen taas käytännössä täysin valmistautumattomana noussut suuresta tuntemattomuudesta lööppien aiheeksi ja ehkäpä siksi toiminta on vailla mitään johdonmukaisuutta.

Itseäni tuo lähinnä huvittaa, siinä missä muidenkin substanssia vailla olevien julkisuushimoisten toilailut, koska en ole ja luultavasti en tule koskaan olemaan missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa. Mutta voin vain kuvitella mitä pyörii mahdollisten exien, sukulaisten, työkavereiden, työnantajien jne. päässä. Missä vaiheessa Susan on kalunnut loppuun aiheet Matin inhosta sipuliin, seksin määrät, laadut jne. ja koska hänessä itsessään ei erityisesti mitään mielenkiintoista niin olisikohan kohta vuorossa sukulaisten esittelyt, kertomukset aikaisemmista miehistä jne. jne.

Toivottavasti Susan tajuaa nyt sentään lopettaa ylilyönnit. Jos Matti ei ole tehnyt rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta, yksityiselämän loukkaamiseen liittyvistä ym. niin olisikohan Susaninkin muistaa se vanha sanonta. Joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön. Virkavallalla voi olla parempaakin tekemistä vaikka raharyöstöjen selvittämisessä kuin verta nenästä kerjänneiden nenän pyyhkiminen. Tuskinpa monikaan muistaa enää 10 vuoden päästä kuka oli Kuronen, jos nyt hiljenee. Siitä se häirinnän määräkin vähenee ja pian loppuu ja tilalle tulee jonkun kenkäkauppiaan piilokulta tai muu merkittävä henkilö jonka tekemisiä me paremman tekemisen puutteessa olevat ihmiset voimme pohtia ja puntaroida.

Älä Susan kuitenkaan vedä tähän enää ketään sellaisia, jotka siihen eivät halua. Matti on ammattilainen ja kestänee, siihen valmistautumattomat tuskin ja huono komedia voi muuttua tragediaksi.