Adressi Vantaan erityisluokkakeskittymien purkamista vastaan

vieras

/ #42 Oletteko miettineet tätä

24.10.2011 10:35

Onko kukaan ajatellut sitä, että jos tämä uudistus menee läpi, ei Kela enään korvaa terapioita lähikouluissa, koska useinkaan ei löydy siihen soveltuvia tiloja. Kela ei myöskään juuri koskaan korvaa kotikäyntejä kouluikäisille. Eli tulevaisuudessa, jos ei haluta poissaoloja koulusta, pitäisi ajat saada kouluajan ulkopuolelle ja siihen ei terapeuttien ajat tule riittämään. Jos taas ajat varataan kouluaikoina tulee siitä useinkin jo kokopäivän poissaolo reissaamisineen. Ja jos vanhemmat joutuvat olemaan paljon poissa työstä, niin kyllä siinä niin käy, että ollaam kohta irtisanomislistan kärjessä. Entä sitten,kun joudutaan työttömyyspäivärahalle, kuinka moni tulee toimeen? Tai sitten pitää olla sosiaalituen varassa. Siis missä säästetään. Kyllä se vaan niin on, ettei monellakaan ole varaa tämänpäivän suomessa siihen, että toinen vanhemmista jää täysin kotiin. Entä yksinhuoltajat sitten? Jätetäänkö lapset sitten vaan kuntouttamatta, sehän se vasta tulevaisuudessa yhteiskunnalle kalliiksi tulee .
Tällä uudistuksella tulee olemaan vielä suuremmat vaikutukset kuin mihin virkamiesten nenän pituus riittää.
Terapian tuottajat ovat ongelmasta tietoisia mutta eivät vaan voi reagoida?