Larun lasten tilat kuntoon

Vieras

/ #26 Poliitikoilla päät pensaassa jo yli kymmenen vuotta!

09.05.2016 16:56

Jo yli kymmenen vuotta sitten oli tiedossa, että tilat sekä päiväkodissa että kouluissa ovat riittämättömät. Olin silloin Myllykallion koululla kuuntelemassa poliitiikkojen jossittelua ja seliseliä.

Esikoinen päässyt jo lukioon, pois saarelta, keskimmäinen LYKissä ja kuopus siirtymässä sinne: Heidän lapsuutensa meni ensin ahtaassa vanhassa home-Pajiksessa, joka purettiin, sitten Arcadan epäkäytännöllisissä väistötiloissa ja yksi vuosi uudessa, jo valmiiksi aivan liian pienessä uusPajiksessa. Rinnakkaisluokkia oli esikoisen aloittaessa Pajalahden ala-asteella 3 + kielikylpy - nyt en enää jaksa laskea, missä mennään aakkosissa ekaluokkalaisten osalta... Eikä käyttökelpoisia tiloja todellakaan ole lisätty vastaavasti:

Lapsia tulee saarelle lisää sekä uudisrakentamisen myötä että vanhoja taloja saneerattaessa: Iäkkäät ihmiset vaihtavat usein remonttien myötä isoista asunnoista muualle, tilalle tulee lapsiperheitä - naapuritaloissa ei kymmenen vuotta sitten ollut lapsiperheitä lainkaan, nyt pihoilla vilisee pieniä: Mikä on heidän kohtalonsa?