Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!


Vieras

/ #880

13.05.2016 06:44

Ihmetellä pitää että miksi hoitoalaa ei arvosteta kuin puheissa, todellinen arvostus on kuitenkin aivan jotain muuta kuin puhetta. Olen itse sairaanhoitaja ja perheellinen. Eipä palkasta säästöön jää mitään pakollisten menojen jälkeen. Kun oikein alkaa ajatella tätä palkkapuolta niin tuntuu että pää räjähtää. Tiedän perheitä joissa ollaan esim. it-alalla ja tienataan paljon enemmän kuin sh+tehdastyöläinen. Henkilökuntaakin meidän alalla on monissa paikoissa liian vähän, ainakin terveyskeskusten vuodeosastoilla, jollaisella itse työskentelen. Vuosien saatossa on aiemmin muiden ammattiryhmien tekemiä töitä siirretty hoitajille, jolloin kaikki tämä aika on pois potilaan auttamisesta, esim. farmaseutin, osastosihteerin, osastonhoitajan, laitoshuoltajan töitä. Harmittaa ja suututtta kun monesti esim. potilaan suun hoitaminen jää täysin tekemättä kun ei ennätä, mutta pitää keretä toimittamaan tiskit keittiölle...äly hoi...tähän on hoitajat ja vanhukset pakotetttu, vaikka on vastustetttu, mutta mitään ei kiristyksille mahdeta. Onneksi meitä hyväsydämisiä kuitenkin vielä on, jotka haluavat parhaansa yrittää potilaan puolesta. Monisairaat vanhukset ovat valitettavan usein täysin toisten ihmisten armoilla ja puolustuskyvyttömiä.