Sikatiloilla kuvanneet vapaiksi kaikista syytteistä!

TJ

/ #19 Re: Re: Miten voi olla?

27.10.2011 17:43

#13: L. Jauhiainen - Re: Miten voi olla?

Selvähän se, että kuvaajat rikkoivat lakia. Mutta menemällä avoimista ovista mitään hajoittamatta tai varastamatta sisälle tuotantohalliin kuvaamaan en näkisi mitenkään vääränä jättää heitä tuomitsematta. Itse asiassa ihmettelen, onko tässä edes syytekynnys ylittynyt. Lisäksi ainakin YLEn uutisten mukaan syyttäjä ei pysty yhdistämään kuvaajia niihin henkilöihin, jotka asianomistajien tiloilla olivat käyneet, jonka nyt ainakin pitäisi olla vaatimus tuomitsemiselle.

Sen sijaan syytteet ja korvausvaatimukset kunnianloukkauksista, henkisistä kärsimyksistä ja tuotannon menetyksistä ovat täysin käsittämättömiä. Selkeästi tällä halutaan vain pelottelemalla tukkia mahdollisten tulevien lihatuotannon arvostelijoiden suut. Koko oikeudenkäynti haisee poliittisin perustein tekaistulta, joten on ihan asiallista vaatia syytteiden tiputtamista. Tosin eipä tällä adressilla ole, eikä saakaan olla vaikutusta siihen, mitä tuomiovalta asiasta päättää.