Sikatiloilla kuvanneet vapaiksi kaikista syytteistä!

Anonyymi

/ #53 Entinen sikatilallinen

29.10.2011 19:22

On se vaan niin, että halpaa ruokaa haikailevat kaupunkilaiset ovat siat ja sikatilalliset saattaneet nykyiseen tilaan. Ei millään keinoin ole mahdollista palata entisaikojen pahnakarsinoihin nykyisillä hinnoilla. Eu toi tullessan ahdingon sikatiloille. Voittoja tavoittelevat herrat ja pörssiyhtiöt ottavat kaiken, minkä vaan toisilta saavat. Kuluttujille hinta ratkaisee. Minä puolestaan maksan sikalan saattamisesta Eu-kuntoon velkoja vieläkin, eikä sikalassa enää lämpölampun alla köllöttele ainuttakaan vaaleanpunaista possua. Määräyksiä ja tiukennuksia tuli joka taholta lisää, ja paperihommat vei aina vain enemmän aikaa. Jossain välissä olisi pitänyt ehtiä possujakin ruokkimaan ja rapsuttelemaan. Energian, lannoitteiden ja rehujen hinta kohoaa jatkuvasti, mutta lihan hinta tuottajalle laskee kuin lehmänhäntä.
Aika mahdoton yhtälö saada toimeentulo itselle ja perheelle. Montakohan työpaikkaa on tällätavoin maaseudulta mennyt?
Ainoa mahdollisuus, että Suomessa alettaisiin antaa arvoa kotimaisille elintarvikkeille, on pyytää Luojaltamme katovuosia. Aika äärimmäinen keino. Mutta näyttää siltä, että joka taholta ammutaan kovilla panoksilla.
Sitten kun ollaan tuontiruuan varassa, myyjällä on oikeus pyytää kuinka korkeaa hintaa hyvänsä. Kansa on jollain ruokittava.
Eläinaktivistit ovat ottaneet sylkykupikseen maaseudun elinkeinon harjoittajat. En ole kovinkaan vakuuttunut kaikkien lemmikkien saamasta huolenpidosta. Kaupunkilaisten kesäkissat, koirarotujen jalostaminen ihmisen mieleiseksi ym. ym. Epäkohtia riittää maapallolla.
Ja lopuksi: Jumala on luonut ihmisen ihmiseksi, mieheksi ja naiseksi, ja eläimet eläimeksi kunkin omaksi rodukseen.