Sikatiloilla kuvanneet vapaiksi kaikista syytteistä!

arto kukkonen
pieksämäki

/ #57 #53 Pikku lisäys

30.10.2011 17:53

Eu,n liittyminen aiheutti maanviljelijöille, joita sikatilallisetkin ovat 40% tulonmenetyksen yhdessä yössä. Mitähän ns. palkansaajat tuumaisivat kun tilistä tippuisi vajaa puolet pois. Miettikääpä siltä kannalta. Toinen seikka, joita iloisen sian fanittajat ja kalliin ruoan mielenosoittajat eivät tiedä tai sitten tietoisesti jättävät mainitsematta aina kun puhutaan tuista. Maatalouteen neuvoteltiin aikoinaan tuet, jolloin kaupanhinnat olisi saatu pysymään kohtuullisina, mikäli kauppiaat eivät olisi hoksanneet tilaisuuttaan. Sitten vielä se kolmas juttu. Maatalous on ainoa ala, jonka tuen ilmoitetaan euromääräisenä. Muut esm. metalliteollisuus, tuet iloitetaan prosenttimääräisenä. Arvatkaapa miksi?? Vielä yksi. Miksi virtahepo, sarvikuono ja norsu mielellään hankkivat mutanaamion?: Samasta syystä kuin siat ja naisetkin.

Joskus kannattaisi miettiä realiteetteja ennenkuin nostaa metelin tuntemattomasta. Jonkin aikaa sitten maailmaa kiersi kuvia, joissa oli hylkeita paloiteltuina lumihangessa. Niitä kuvia sitten siunaili puoli maailmaa. No, lisäsin mukaan kuvia tapetuista keskitysleirivangeista (kuvissa ei ollut lunta eikä verta), sain satoja kyselyitä," mitä ihmeellistä näissä on?"