Suvi-Anne Siimes - lopeta jo se avautuminen

Jyväskylä

/ #5

24.02.2007 22:06

Toivon ja rukoilen sen puolesta, että entisen Neuvostoliiton ja nykyisen Venäjän agentti Jaakko Laakso ei tulisi valituksi eduskuntaan. Siinä olen siis Suvi-Annen kanssa samaa mieltä. Olen toivonut ja toiminut jo 1970-luvulta saakka sen puolesta, että stalinistit (nykyään kommunistit) saataisiin sivuun vasemmistosta. Heillä ei ole mitään annettavaa, vain vastustettavaa tai omien kansanedustajapalkkojensa ja muiden etujensa puolustamista. Mutta minulla on asiaa myös Suvi-Annelle, jota kannatin joskus puheenjohtajaksi. Politiikassa Vas.liiton puheenjohtajana hän sai toteuttaa tavoitteitaan
ja toimia välittämättä muista. Joku voi kutsua tällaista myös narsismiksi.
Häntä pidettiin ihastuttavana ja vetovoimaisena persoonana, mitä hän tietysti monella tavalla onkin, ja hänelle annettiin melkein kaikki mitä hän halusi. Yhteisöllinen johtamistapa unohtui siinä pelissä ainakin Suvi-Annelta, joka kertoi monasti vasta puhujapöntöstä muulle puoluejohdollekin, mitä mieltä Vasemmistoliitto on. Vasemmistoliiton kautta saamallaan julkisuudella tavallisesta taloustieteilijästä tehtiin politiikan julkkis, joka nyt katsoo kärsineensä suunnatonta vääryyttä kun kaikki muut (enkä tarkoita Jaakko Laaksoa, joka kuuluu Lenin-museoon) eivät kaikissa asioissa kantaneet lippua hänen usein muuttuneiden mielipiteidensä perässä. Vielä vuosi sitten Suvi-Anne oli rohkaisemassa Vas.liiton porukkaa vuoden vaalikampanjaan Kuopiossa. Kohtuullista olisi nyt, että saatuaan lääketeollisuuden työnantajaliiton varmasti erittäin hyvin palkatun työpaikan, hän jättäisi ainakin Vasemmistoliiton haukkumisen. Vas.liitto ja sen edeltäjän SKDL:n suuri enemmistö ja kannattajat ovat mm. Ele Aleniuksen, Aarne Saarisen, Kalevi Kivistön ja monen muun ns. enemmistöläisen poliitikon johdolla tehneet rakentavaa, kansanvaltaista ja palkansaajien sekä vähävaraisten etujen mukaista politiikkaa ja olleet kriittisin sekä demareihin, Urho Kekkoseen että porvareihin verrattuna Neuvostoliittoon, reaalisosialismiin ja kommunismiin suhtautuva liike. Jaakko Laakso & kumpanit eivät ole voieet pilata kaikkia niitä tekoja ja saavutuksia, joita vasemmistolainen ei-kommunistinen liike on tehnyt, vaikka pieni ryhmä taistolaiskommunisteja onkin onnistunut sotkemaan Vas.liiton julkista kuvaa ja yhteistyöedellytyksiä. Olisi siis kohtuullista perehtyä todelliseen historiaan, vaikka siihen, miten Suomen eri puolueet suhtautuivat Tsekkoslovakian miehitykseen vuonna 1968. Minä olin silloin jo teini-iässä ja muistan SKDL:n, Ele Aleniuksen ja Aarne Saarisen ryhdikkäät linjaukset. Muistan myös, kuinka Jaakko Laakso suhtautui näihin asioihin silloin, enkä usko hänen siitä miksikään muuttuneen. Hän ihaili silloin Tsekkoslovakian miehitystä suurena tekona sosialismin puolesta. Nyt Laakso varmaan ylistää Putinin venäjän saavutuksia Tsetseniassa.
Siis, äänestäkää Vasemmistoliitto todelliseen voittoon äänestämällä Jaakko Laakso pois eduskunnasta ja tukemalla rakentavan ja vasemmiston yhteistyöhön kykenevän linjan edustajia siellä Uudellamaalla!