Tieyhteys Linnakankaalta Metsokankaalle

Tietä

/ #9 Onko Zeppelin syypää?

08.11.2011 22:06

Suuri osa Linnakankaan-Kokkokankaan alueen asukkaista käy omalla autolla töissä Oulussa. Turha Zeppelinin kautta kiertäminen aiheuttaa vuositasolla satojen kilometrien ylimääräisen matkan Oulun suunnan pendelöinnissä. Tästä aiheutuu luonnollisesti merkittävä kustannuserä alueen asukkaille (jopa suhteessa uuden tiepätkän kustannuksiin), menetetystä ajasta puhumattakaan.

Tiehanke näyttääkin edenneen hyvin aina näihin saakka. Hankkeen lykkääminen hamaan tulevaisuuteen on tullut alueen asukkaille täysin "puun takaa". Ei voi välttyä ajatukselta että Zeppelinin kauppakeskuksen toimijat olisivat alkaneet pistää kapuloita rattaisiin. Heidän intressi on eittämättä se, että jokainen Linna/Kokkokankaan alueelta lähtijä ja alueelle tulija kurvaa Zeppelinin kautta. Tämä maksimoi osaltaan kauppakeskuksen asiakasvirtoja. Voikin vaikuttaa uhkaavalta jos kulkuyhteydet kaupungin suuntan (esim. Kaakkurinkulmaan) paranisivat.

TÄHÄN HOMMAAN TÄYTYY SAADA TOLKKU! TIE PITÄÄ RAKENTAA VÄLITTÖMÄSTI. LISÄKSI, RINNALLE TÖYTYY SAADA KUNNOLLINEN KEVYEN LIIKENTEEN VÄLÄ. Muutoikin, raja-aitoja Oulun suuntaan täytyy madaltaa; eihän tässä eletä enää 60-lukua eikä olla Berliinissä.