Lagmansgårdenin koulukodin lakkauttamista vastaan / Nej till stängning av Lagmansgården

Raul Vauhkonen
Adressin tekijä

/ #56 Re: Re: Re:

04.08.2016 16:41

#55: noOhhoijaa - Re: Re:

Eli samoja asioita mitä munkin vuosina. Moni asia on noista sellaisia jotka tuntuvat järjettömän väärältä oppilaan näkökulmasta, sen tiedän kun siellä itsekkin 10 vuotta kökötin. Henkilökunnalla on paikan johtajan lupa ottaa oppilaita mukaan mainitsemiisi sählypeleihin koska asia nähdään useiten positiivisena monen oppilaan näkökulmasta; päästään ihmisten ilmoille pois alueelta edes hetkeksi. Ikävä kuulla että tämä ei susta tuntunut kuin väärältä mutta laitonta se ei ole, ei edes kuvatonta.

Henkilökunnan antaessa alaikäisen tilata ravintolassa on toki väärin, virkavrlvollisuuden laiminlyönti ja ravintolan puolesta anniskelulain mukainen rike, eli kyllä, laitonta.

Väkivaltaan ja voimankäyttöön: kyllä ylilyöntejä tulee. Laissa on tarkkaan määritelty tilanteet joissa nuoreen voi kihdistaa voimakeinoja, kun hän on vaaraksi itselleen tai muille. Kaikki väkivalta taas on kielletty niin säännöissä ohjeissa kuin laissakin.

Röökaamista on yritetty lagiksella kieltää 90 luvulta lähtien. Kerran kävi jopa niin että itse oikeusninisteriö paukahti paikalle ja hetkeä myöhemmin istuttiin tupakalla koska laki ei tuolloin voinut sitä kieltää. Nyt tupakkalain mukaan tupakkatuottriden hallussapito alaikäiseltä on kielletty mutta ei polttaminen. Mutta; tupakointi koulualueilla on kielletty koko suomessa ja tämä koskee kaikkia. Eli henkilökunna tulisi olla joko polttamatta tai tehdä alueen ulkopuolella. Nuuskaaminen on taas asia jota ei voida henkilökunnalta kieltää kuin johdon toimesta ja ymmärrän ja muistan kuinka se ärsytti.

On harmi että paikka on jättänyt sulle itestään noin huonon kuvan. Ei mullakaan siellä hauskaa ollut mutta en okis hengissä ilman lagista. En puolustele siellä tapahtuneita asioita enkä vähättele sun mielipiteitä.

Kuten sanottu; adressin tarkoitus on vain ja ainoastaan kerätä nimiä heiltä jotka haluavat lagiksen säilyvän.