Oamkin tanssinopettajakoulutus säilytettävä

Vieras

/ #131

13.08.2016 08:30

Toivon, että huomio keskitetään alasajon sijaan ratkaisuihin tanssinopettajakoulutuksen säilyttämiseksi. Käytetään tanssia vielä väkevämmin yhtenä Oulua kansallisesti ja kansainvälisestikin brändäävänä tekijänä. Oulu on tanssikaupunki!

Vaikka on vaikea ennustaa kymmenen vuoden päähän, on selvää, että "teknologiakaupunkimme" väki tarvitsee työhyvinvointinsa säilyttääkseen myös liikuntaa ja tanssista monipuolisena lajina löytyy sopiva, iloa, rentoutusta ja virkistystä antava muoto kaikille: yhtä lailla köntyksille, ja puujaloille kuin rytmikkäille partaveitsille, yksinäisille ja parillisille. Selkiemme jäykistyessä päätetyöskentelyn johdosta, yhä useampi on pakotettu etsimään liikuntamuotoa, joka vastaa parhaiten omiin tarpeisiin.

Tanssi työllistää ja on synnyttänyt useita yrityksiä Oulun seudulle. Tanssi tarjoaa myös paljon erilaisia, vielä käyttämättömiäkin liiketoimintamalleja, kun tarjontaa laajennetaan entisestään eri kohderyhmille ja tarjotaan esimerkiksi eri alojen yrityksien henkilöstöille työhyvinvoinnin ylläpitämiseksi, kohdentaen juuri kyseisen yrityksen tarpeisiin.

Tanssilattiat tarjoavat luontevia kohtaamisen vaihtoehtoja vastapainona Tindereille ja arvatenkin tulevaisuudessa on myös varsin tavanomaista, että tanssinopettajat tulevat iltaisin olohuoneisiimme erilaisten päätelaitteiden kautta tarjoten tanssinohjausta kaveriporukoille, perheille, kiireisille, mukavuudenhaluisille ja ujoille pökkelöille.

Tanssi on terveyttä edistävää viihdettä, hauskanpitoa ja terapiaa ja se tarjoaa elämyksiä, kertoo tarinoita, koskettaa ja oivalluttaa. Tanssinopettajat ovat koko kansan liikunnanopettajia.

Susanna Luonua-Ojalehto
Tanssinharrastaja, kahden pikkutanssijan äiti