Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Vieras

/ #203 Re: Jumalatonta meininkiä!

19.08.2010 18:00

#196: Veli-Matti Ikonen - Jumalatonta meininkiä!

Olen samaa mieltä kanssasi, että kirkon touhu alkaa ampua yli. Vapaista suunista löytyy raitista, aitoa ja raamatullista Jumalan sanaa. Mutta niistäkin piireista löytyy yliluöntejä, jotka johdattavat uskovat harhaan. Nämä ovat uuskarismaattiset- ja äärikarismaatiset liikkeet. Yksi tällainen liike on City seurakunnat. Heidän kokouksensa vetävät ihmisiä, kuin pesusieni. Käydessäni tällaisessa kokouksessa olin aivan järkyttynyt, koska touhu muistutti lähinnä sirkusta. . Ihmiset nauroivat hysteerisesti, horjuivat  ja heiluivat sinne tänne aivan, kuin olisivat päissään. Ja kaiken lisäksi he väittivät, että kyseessä oli voimallinen Pyhänhengen voitelu. Pyhänhengen karmeaa pilkkaa sanon minä. Kokousten tärkein asia tuntui olevan täysien kymmenysten kerääminen. Ensin pidettiin noin 10 min. palo puhe siitä, kuinka tärkeää on maksaa täydet 10%, jotta Jumala avaisi taivaan akkunat ja antaisi runsaan siunauksen taloudellisesti, jopa kullalla ja timanteilla. Kauhistus mitä anekauppaa. Uskallampa väittä, että tämä taitaa olla se suuri eksytys, josta raamatussa kerotaan.