RUOTSINKIELINEN KIELIKYLPYOPETUS WESTENDINPUISTON KOULUSSA

Vieras

/ #10 #9

01.09.2016 10:50

Todella typerä ajatus, ehdottaa kielikylvyn lopettamista, ja vain siksi että muutama lapsi vuodessa "joutuu" Toppelundiin (ks. adressit.com/allekirjoitukset/westendin_suomenkieliset_lapset_westendinpuiston_kouluun) Sanoisin, tietenkin, että pääsee Toppelundiin, se on myös hyvä koulu. Itse aloitin kouluni 80-luvun alussa ja westendiläisenä "jouduin" Tapiolaan kouluun, niin kuin ihan kaikki muutkin Westendin lapset. Koulumatkan vaarallisuus tai pituus ei ollut silloin ongelma, niin kuin se tuntuu olevan kielikylpyä vastustavan nykywestendiläisten lasten vanhemmille. Kun Toppelundin koulu sitten noin -85 vailmistui, olisin mielelläni mennyt sinne, koska koulumatka olisi ollut lyhyempi (ts.lähikoulu), mutta koska westendiläiset kuuluivat Tapiolan koulupiiriin, se siitä. Ennen Toppelundin koulua myös Haukilahden lapsilla oli pitkähkö matka Niittykummun kouluun. Ts. en ymmärrä kielikylvyn lopettamista ajavien pointteja.