Joensuun Perhos-Botania säilytettävä!

Toinen biologian opiskelija

/ #19 Ainoa asia mikä tekee Joensuusta ainutlaatuisen

17.11.2011 21:52

Botania on Suomessa tällä hetkellä ainoa kasvitieteellinen puutarha, jossa on eläviä trooppisia perhosia sisätiloissa. Mikään urheiluareena tai mikään muu ei tee Joensuusta uniikkia, jokaisessa vähänkään isommassa kaupungissa on jonkinlainen urheiluhalli. Sen lisäksi, että Joensuun botaniasta on hyötyä opiskelijoille opetuksen muodossa, on se myös hyvä paikka hakea työkokemusta esimerkiksi toimimalla oppaana tai kassalla myyjänä. Eikä siinä vielä kaikki, jos joku sukulaisistani tai tuttavistani suostuu täällä syrjäisessä Itä-Suomessa vierailemaan, niin en minä häntä minnekään urheiluareenalle vie, vaan Botaniaan. Olen kohta valmis maisteri ja asunut täällä reilut 5 vuotta ja voin sanoa, että täällä Joensuussa ei ulkopaikkakuntalaisen silmin katsottuna ole mitään muuta niin erityistä kuin Botania. Olen toiminut Botanialla oppaana ja voin kertoa, että asiakkaille käynti Botanialla voi olla hyvin terapeuttista. Erityisesti lapset, vammaiset ja mielenterveysongelmaiset näyttävät nauttivan paljon tavallisesta arjesta poikkeavasta elämyksestä, minkä käynti Botanialla tarjoaa.