RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto

/ #38 Varastointiin liittyvää

27.08.2010 18:24

Kemikaali- ja räjähdelaitokset

Tukes valvoo vaarallisten kemikaalien teollisesta käsittelystä ja varastoinnista annetussa asetuksessa (59/1999) tarkoitettua laajamittaista teollisista käsittelyä ja varastointia. Vähäistä käsittelyä ja varastointia valvoo pelastusviranomainen.

3 luku

Vaarallisten kemikaalien käsittely ja varastointi

Teollinen käsittely ja varastointi 22 § Toiminnan jaottelu

Vaarallisten kemikaalien teollinen käsittely ja varastointi jaetaan vaarallisten kemikaalien määrän ja vaarallisuuden mukaan laajamittaiseen ja vähäiseen teolliseen käsittelyyn ja varastointiin.

Vähäistä on lain mukaan 1 kg. kerr/ 25 kg.vrk muu laajamittaista ja Tukesilta varastointi lupa jokaisella työ maalla oltava murskaamoilla ja kivilouhimoilla.

1 § (22.6.2005/484) Soveltamisala

Tässä asetuksessa säädetään vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta annetussa laissa (390/2005), jäljempänä kemikaaliturvallisuuslaki, tarkoitetuista vaarallisten kemikaalien teollisesta käsittelystä ja varastoinnista sekä vaarallisten kemikaalien varastosäiliöiden ja putkistojen valmistuksesta.

2 § (22.6.2005/484)