Pihkaniitynkatu (2307) asemakaavan muutos lakkautettava

Vieras

/ #1

08.10.2016 15:37

Kyseessä oleva alue on tärkeä virkistysalue minulle ja perheelleni. Alueella asuu paljon lapsiperheitä. Jotta luonto pysyy nykyisille ja tuleville sukupolville läheisenä ja tuttuna ja lapset kasvavat kunnioittamaan luontoarvoja, tarvitaan tällaisia lähimetsiä, jotka kuuluvat lasten ja perheiden päivittäiseen liikkumisympäristöön. Jos nämä jo nykyisellään pienet alueet nakerretaan pala palalta pois, kuolee samalla luonnonläheinen kulttuuri ja elämäntapa näiltä alueilta. Tapasin tänä syksynä reilut 200 keravalaista ekaluokkalaista heidän koulujensa lähimetsissä ja huomasin, että nämä lapset ovat kuin kotonaan luonnossa ja tunsivat ja arvostivat luontoa. Olisi todella sääli nähdä, että näin ei olisi enää kymmenen vuoden kuluttua. Lähimetsien rakentaminen on nähdäkseni tehokkain tapa varmistaa, että luonnon tuntemus ja arvostus jää oppimatta nyt ja tulevaisuudessa syntyviltä keravalaislapsilta. Ei tehdä tätä virhettä.