Pikku Huopalahden Posti pitää säilyttää

Kohtaamisia kotikulmilla -hanke

/ #48 YHTEENSÄ 6554 ALLEKIRJOITUSTA

22.11.2011 18:56

Vetoomus ja sen 6554 allekirjoitusta luovutettiin Itellan verkostojohtaja Anna Lehtoselle ja kuluttajapalvelujen johtajalle Petri Aaltoselle tänään. Perusteluja esitettiin ja niistä keskusteltiin hyvässä hengessä puolin ja toisin. Itellan edustajille tuli varmasti selväksi mm. Pikku Huopalahden Postin keskeisen ja muutenkin hyvän sijainnin tärkeys. Erityisesti iäkkäille ja liikuntaesteisille mm. helppokulkuisuus on erittäin tärkeä asia.

Postimme säilyminen näyttää ponnisteluistamme huolimatta epävarmalta. Nykyisen sijaan alueelle on suunniteltu noutopostia, josta paketit voisi noutaa. Tämä ei riitä - haluamme tilalle vähintään asiamiespostin. Emme myöskään halua luopua postin keskeisestä sijainnista, varsinkin kun edes noutopostille on hyvin vaikea löytää yhtä sopivaa asioimispaikkaa. Mitä vielä voisimme tehdä postipalveluidemme säilyttämiseksi?
PS. Postin omien laskelmien mukaan Pikku Huopalahden postin vaikutusalueella on jopa 16.000 asukasta ja 950 yritystä!