hiusalan alv-kokeilu päättymässä

Vieras

/ #37 Re: sivusta seuranneen yrittäjän kommentteja

01.09.2010 15:50

Olemme antaneet jokaiselle asiakkaalle kuitin jo vuodesta 1995 lähtien - saat sen siis meiltä :) Olen samaa mieltä kanssasi -kaikille sama alv-kanta, olkoon toimiala mikä tahansa. Olen todella iloinen siitä, että alalaltamme löytyy kyseisen luokituksen omaavia yrityksiä/yhtiöitä, mutta valitettavasti en itse kuulu kyseiseen ryhmään. Alv-kokeilun alkuperäisenä tavoitteena oli alan työllisyyden kehittäminen, mutta asia käännettiin kuluttajahintojen alentamiseen ja sitä kautta asiakasmäärien/käyntitiheyksien kasvattamiseen. Keskimääräinen alennus/käyntikerta oli 2-3€, eli kahvikupin verran ja tietääkseni valtaosassa alan liikkeitä, joissa kyseinen hinnan lasku tehtiin, ei asiakasmäärissä ole ollut havaittavaa kasvua. Toki arvonlisävero on arvonlisävero ja yritys/yhtiä määrittelee liikevaihtotarpeensa verottoman hinnan mukaisesti, mutta kuluttaja näkee aina hinnan verollisena(saamatta alv-vähennysta). Toki veron noustessa,myös asiakkaan maksama veloitus nousee - asiakashan lopuksi päättää onko saamansa palvelu, maksamansa hinnan veroinen. Lopuksi - on hienoa että alamme mahdollinen veronnousu on "vaikuttava" tekijä yhteiskuntamme kehittämisessä. Patrick "Patsku" Koskinen