Mopot 60km/h

/ #570 Re: Jos saisin vielä lisätä argumenttini tähän asiaan

01.09.2010 23:30

#551: Minna Partanen - Jos saisin vielä lisätä argumenttini tähän asiaan

Oikeassa olet ! Mopille se rakenteellinen nopeus joka tehtaalta lähtessä semmoisenaan on sille suunniteltu. Jos ei niin sama kohtelu kaikille ajoneuvoille. Eli max nopeus rajoitettuna suurimpaan tiellä sallittuun nopeuteen suomessa ! 120 km/h. Eli 26 km/h ylitys ja jos autot tai m-pyörä ylittää tuon nopeuden poliisin testissä niin samat maksut kun mopon omistajalle. Eli verot kertoimen mukaan kuin myös vakuutukset jne. Ja tietysti kortti pois. Sitten vaan jälleen 1 ajokortti luokka lisää: Super-ajoneuvot kortin hinnaksi 2x rekkakortti. Siinä vois vähän urheiluautokauppiaita harmittaa kun kauppa ei enää käy. Kyllähän näitä autoidiootteja on paljon enemmän kun noita mopoilijoita tai 2 pyöräisillä ajelijoita joten järki käteen. PS. Vois noi viranomaiset tehdä pari ratsiaa uusien mopojen kauppiaiden luo. Mullakin tehdas uusi soduku ja navin mukaan 82KG / 60-70 km/h Aivan tasaisella tiellä ? tuulen suunnasta riippuen. Alamäessä jopä 80 km/h ja navi tomtom eikä ihan halvin !