Selvityspyyntö Lemmenlaaksoon kaavaillusta frisbeegolfradasta

Päätöksentekoon läpinäkyvyyttä

/ #8

27.10.2016 18:01

Lemmenlaakson hiekkakuopat ja kuoppien reuna-alueet polkuineen ovat olleet vuosikymmeniä yli kuntarajojen tulevien asukkaiden monipuolisia harrastuspaikkoja. En hyväksy sitä, että yhteinen ulkoilualue varataan vain pienen harrastajajoukon käyttöön. Jo pelkästään liikenteen lisääntyminen kapeilla hiekkateillä luo vakavan loukkaantumisriskin ratsastajille, joita autoilijat eivät tunnetusti auta eivätkä kunnioita. Tähän saakka ratsukko on voinut siirtyä varsin pian pois varsinaiselta ajotieltä poluille, joita nyt siis kaavaillaan frisbeegolffareiden käyttöön.

Jos alueella ei olisi jo vakiintunutta käyttötarkoitusta ja käyttäjäkuntaa, ymmärtäisin tällaisen alueen "antamisen" toisenlaiseen käyttöön. Frisbeegolfarit tuskin tulevat tuntemaan olonsa tervetulleiksi tietäessään vievänsä paikallisilta asukkailta monipuolisen lähiliikuntapaikan. Kaupunki on toiminut asiassa tökerösti ja selvittämättä lainkaan, mitä kyseisellä maa-alueella on meneillään. Paikka sijaitsee eri kuntien rajalla, eikä asukkaita ole kuultu missään. Kyseessä on huono ja ajattelematon valmistelu, jonka jokainen vaihe ja perustelu on syytä nostaa tarkasteltavaksi. Vaikuttaa siltä, että asukkaat on haluttu  nimenomaan ohittaa asian valmistelussa.