Hallituksen on muutettava päätös eläkeiän nostamisesta

Mikael

/ #129 Muutos 2017?

02.01.2017 21:07

Hallitus voisi miettiä uusiksi työelämän. Työaikoja lyhentämällä yhä useampi saisi töitä. Työtä tulee jakaa reilummin. Eläkeikä voidaan pitää pienempänä jos työaikaa jaetaan tasapuolisemmin.

Miksi yhden henkilön pitäisi jaksaa töissä 8 tuntia joka päivä? Eikö samaan virkaan voisi ottaa 2 henkilöä, toinen aamu ja toinen iltaan? Olisivat samalla työtovereita keskenään ja jakaisivat osaamisensa. Samalla eläkeikä voidaan lyhentää esim. 60 ikävuoteen ja heti nuorempaa tilalle vaan. Miksi vanhan pitäisi jaksaa, kun meillä on nuorempia työttömänä todella paljon?

Onko suomessa todella niin paljon erityisosaamista vaativaa työtä, ettei sitä voi jakaa? Samaan aikaan työpaikoilla pyörii kaiken maailman määräaikaisia tempputyöllistettyjä ja entisen ulos joutuessa uusi tempputyöllistetty tilalle. Yritykset käyttävät näitä työkkärin määräaikaisia tekijöitä hyväksi, koska heille ei tarvitse maksaa oikeaa palkkaa. Ehdotukseni korjaa tämänkin ongelman.

Ystävällisesti,

parempien aikojen puolesta nyt ja aina!