Mopot 60km/h

Minullakin oli mopo

/ #1052 Miksi mopoja vihataan?

20.02.2017 22:10

Ymmärrän kannan otot molemmin puolin. On totta että mopot ovat melusaaste mutta mopoille on asetettu desibeliraja. Mopoiliat ovat suurimmalta osalta 15-18 vuotiaita joten tottakai niitä leikkiöitä löytyy kaikkialta. Kun mopot tulevat tehtailta ne on suunniteltu noin 80-90 kmh nopeuteen. Mopot kuristetaan matkalla suomeen tai suomen sisällä kaikilla mahdollisilla tavoilla kulkemaan sen 45 kmh joka aiheuttaa osien kulumisen ja hajoamisen. Kaikissa tämän päivän mopoissa on kevytmoottoripyörien jarrut ja kestävä runko joka ei ole esteenä nopeuden suurentamiseen. Oma mielipiteeni tähän asiaan on se  ettei mopo tapa, vaan sitä ajava henkilö. Ratkaisuni tähän pulmaan on se että mopon nopeus nostettaisiin vähintän 60kmh. Siitä seurauksena esimerkiksi autokoulussa käytäsiin enemmän ajo ja teoria tunteja ja mopon täytyy olla esimerkiksi 2010 tai uudemopi vuosimalli. Silloin poliisillakin olisi enemmän aikaa keskittyä muuhun kuin viritettyihin mopoihin. Kummiskin painotan sitä että mopoilioitten ON noudatettava nopeusrajoituksia ja liikennesääntöjä. Mopoilijat ovat nuoria ihmisä ja elämänsä alussa ja kaikki tekevät virheitä. Tällä menettelyllä virittäminen laskee huomattavasti ja mopot olisivat paremmassa kunnossa. Mutta jos sääntöjä ei noudateta siitä rangaistaan. SInä joka luet tätä ja tiedät että kaikki mopot pitäsi polttaa niin mieti minkälaista oli olla nuori. Yhteiskunnassa pitäsi kaikilla olla hyvä olla ja se että nuoret salaa virittelevät mopoja ja aiheuttavat tuhansien eurojen sakkoja ei ole ratkaisu mihinkään. Nuoretkin ovat ihmisiä. Vaadin teitä allekirjoittamaan adressin ja paoínotan sitä että sääntöjä tulee silti noudattaa. Nuoret ovat kummiskin meidän tulevaisuus. Jos he jo tuossa iässä rupeavat pakoilemaan poliisia ja ´hankkimaan rikosrekisteriä ei ole hyvä. Kiitän ja kuittaan !!!