hiusalan alv-kokeilu päättymässä

Vieras

/ #63

13.09.2010 14:58

sepä se, kun moni tuntuu unohtavan, mistä ne hinnat koostuu..  Toki jokainen voi vaan päättää että haluan sen  esim. 40euroa / tunti liksaa jonka perusteella teen hinnoittelun jne.  tämä tuntuu itseasiassa olevan varsin yleinen käsitys niillä, jotka eivät alalla ole ollenkaan.. tai tiedä yrittäjyydestä ylipäätään. Harmi vain, että todelliset kustannukset jäävät silloin pimentoon, ja yllärinä voikin tulla mittava tappio, asiakaspula tms. heti alkuun..

kikut,mukut sun muut laskeneena alkaa kyllä pian selviämään mistä kaikesta palveluiden hinnat koostuu, ja siinä vaiheessa kun lähdetään alvia nostelemaan, niin kyllä se yrittäjänkin tuntipalkan pitäisi nousta, jotta edelleen ilman merkittävää voittoa pysyttäisiin balanssissa menojen ja tulojen kanssa.Kaikki on suhteellista, jos jonkun osa-alueen kustannukset nousevat, se vaikuttaa kokonaiskuluihin jotka taas vaikuttavat hintatasoon. Itse laskin joskus että jos mentäisiin lähinnä tes:in mukaisilla palkoilla, niin hinnat pysyvät kohtuullisina nykypäivän alvilla, mutta mitä sitten jos alv nousee.. nostetaanko sitä tuntipalkkaa johon sisältyy ne kaikki kustannukset jolloin palveluhinnasto kallistuu, vai luovutaanko omasta palkasta sen alvin korotuksen verran jotta hinnat pysyvät samana?