SÄHKÖN SIIRTOHINTAA JA MUITA SIVUKULUJA ON ALENNETTAVA !

Vieras

/ #17

29.05.2018 18:12

Hain esille tämän vuoden ensimmäisen laskun . siis tammi-helmikuu. Loppusumma oli ( ilman senttejä) 1108 e, josta energian osuus 496 e ( sis. perusm. 4,02 e/kk
+energiam.+ALV). Siirtosummaksi oli merkitty yht. 612 e ( sis. perusm. 28,75 e/kk + siirtomaksut + sähköveroa 1.lk. 253e ) . Sulakekoko on 25 A. Siirtohinta olisi ollut melkein 24 % SUUREMPI ellei minulla olisi yösähköä. Kulutus oli 9070 kWh / tammi-helmikuu. Meillä on maalämpö. On kyllä aika kukkupuhetta, että huonelämpötilan laskeminen yhdellä asteella alentaisi lämmityskustannuksia sähkölaskussa 5 % ! Meillä normihuonelämpö oli 16-17 C koko talven , ja suurin osa huoneista vain 11-12 C, ... Muistan oikein mainiosti ajan, jolloin sähkön siirtohinta oli PALJON vähemmän kuin energian hinta.... eikä silloin ollut edes sähkökatkoja tämän tästä.... Myrskyt ovat kai sitten lisääntyneet ja muuttuneet rajummiksi, varsinkin talvella.... (????)