Vieras

/ #87

25.02.2019 17:04

pääomatulojen verotus tulee olla portaat eli jos alle 20 000 euroa vuodessa, niin veroprosentti oltava 5% ja jos 20 001-30 000 euroa vuodessa niin 10% ja 40000 asti 15% ja 50 000 20% ja 60 000 25% ja 100000 asti 30% sitten ylimeneviltä 50%. Koska nyt kaikilta 30% ja jos elää todella vain 15000 euron pääomatuloilla verotukseen menee kauhea osa ja sitten vielä menee asunnoissa lämmitykseen joten tulot ovat todella pienet parin asunnon omistajalla... pitää olla järkevää sillä tämä että pitää kaikkien muka olla jossain työpaikassa niin tämä on väärä tapa ajatella sillä ajetaan monia ihmisiä köyhyyteen pääomatulon ansaitsijat tekevät myös töitä sen eteen että on vuokralaisia joten remontteja tapaamisia käyntejä arviointeja tarkastuksia vahinkojen korjausta jne... sopimuksia kirjanpitoa jne.. eli maassa on jotenkin vääristynyt ajatusmaailma tästä miten paljon energiaa ja aikaa erilaisten kiinteistöjen hoitamiseen menee ja rahaa... maksetaan kunnille maavuokria sähköjä, lämmityskuluja talvikunnossapitoa jne. siksi pitää siitä ansaitut rahat käsittää samalla tavoin kuin palkkatuloja elikkä jonkin raja pitää olla että tulot riittävät elämiseen myös pelkillä pääomatuloja ansaitsevilla. se on ehdoton edellytys oikeudenmukaiseen ja yhdenvertaiseen katsomiseen ansaitsemisen osalta ja tuloina samanvertaisuus palkkatulon kanssa ja edut samalla tasolla oltava.