EI JOUKKOLIIKENNEKATUA VALLILANLAAKSOON! KAMPPAILU JATKUU!

Matti Laitinen

/ #19 VALTUUSTO PÄÄTTÄÄ VALLILANLAAKSON TULEVAISUUDESTA

14.12.2011 16:20

PELASTAKAA VALLILANLAAKSO

Haluan sydämestäni kiittää vetoomuksen laatijoiden – Nummiranta, Laitinen ja Valo – puolesta kaikkia niitä henkilöitä, jotka osallistuivat allekirjoituksellaan Vallilanlaakson pelastusoperaatioon.

Vetoomus toimitettiin tänään 14.12.2011 klo 14.30 Helsingin kaupunginvaltuustoon SKP:n ja Helsinki –listat valtuustoryhmän sihteerille Olli Salinille. Vetoomuksen oli allekirjoittanut klo 13.50 yhteensä 900 henkilöä. Olli Salin toimitti adressin Helsingin kaupungin kirjaamoon ja otti siitä tarvittavan määrän valokopioita sekä jakoi ne kaikille valtuutetuille. Yrjö Hakanen ottaa asian esille kokouksessa omassa Vallilanlaakson joukkoliikennekadun vastustuspuheenvuorossaan.

Virkamiehet ja hallitukset eivät voi päättää kaikesta kuulematta kansaa. Jos he eivät kuuntele meitä, meidän on tehtävä itsemme kuulluksi. Meillä on oltava oikeus osallistua kaupunkimme päätöksentekoon asuinympäristöön ja talouteen liittyvissä asioissa.

Demokratia eli kansanvalta on kansan enemmistön tietoisen tahdon mukaan toimimista ja sen tekemien päätösten noudattamista. Yhteiskunnan demokraattisuus ilmenee siitä, kuinka paljon valtaa ja vastuuta kansalaisille on annettu päättää omasta elämästään ja elinympäristöstään. Demokratian toteutumisen perusehtona on vallanpitäjien ja vallan kohteen tasa-arvoisuus ja kansalaisten osallistuva vuorovaikutus yhteiskunnassa sekä heidän tasavertainen kohtelunsa heidän asioitaan käsiteltäessä lain edessä.

Kiitoksin ja yhteistyöterveisin

Matti Laitinen