VAADIMME HALLITUKSEN YRITTÄJÄN ELÄKELAIN MUUTOSTA KOSKEVAN ESITYKSEN (HE 102/2022 vp) KUMOAMISTA JA UUDELLEENKÄSITTELYÄ

Vieras

/ #17

01.11.2022 06:11

Hei Liisa, Yksinyrittäjänä/ yksinhuoltajana olen tullut siihen tulokseen tämän Suomen byrokratian ja lainsäätämisen suhteen, että päivääkään en jatka tässä maassa enää yrittäjänä jos tällainen lakimuutos tulee voimaan. Jokaisella yrittäjällä tulee olla mahdollisuus itse päättää maksaako YEL-maksua minkä suuruisena tai maksaisiko kohta enää lainkaan, sillä itse ajattelen, että tätä menoa yrittäjältä riistetään kaikki ja varsinkin kun itse olen joskus hamassa tulevaisuudessa eläkeiässä, niin näitä ns.Eläkeyhtiöitä ei ole enää edes olemassa ja ne ovat varmasti hupuloineet kaikki maksamani rahat taivaan tuuliin. Tämä koko järjestelmä on Suomessa täysin mätä. Ei täällä todellisuudessa tueta yhtään pienyrittäjää millään tavallaan. Nämä yhdistysten perustamisetkin ovat aivan turhia, sillä niillä kerätään vaan taas lisää rahaa yrittäjältä, ollaan tekevinään asioita yrittäjän puolesta, mutta onko se todellisuudessa sitä. Jälleen.....tämä kommentti pysäytti "että vain liittymällä jäseneksi yhdistykseen voit saada lisää tietoa"! Vapaassa maassa ja demokratiassa ei pidä olla pakkoja. On erilaisia tapoja toimia ja elää. Tällä uudella lakimuutoksella hallitus ja päättäjät haluavat saada myös pienyrittäjiltä tämän nykyisen asumistuki järjestelmän pois johon nyt pienituloisena on mahdollisuus kun ei muuten suoriudu maksuista. Ei YEL systeemillä tueta yrittäjän eläkettä vaan näitä eläkeyhtiöiden herrojen elämää. Koko Yrittäjäeläkemaksu pitää ajaa alas ja antaa ihmisille mahdollisuus itse määritellä miten säästää eläkettään varten. Maksaako mitään ....haluaako edes elää enää Suomessa kun on eläkkeellä😳 vai kasaako eläkepottia jollain muulla tavoin. Jos yrittäjä maksaa itse vaikka jollekin yrittäjän säästötilille tuon samaisen määrän joka kuukausi eläkerahaa niin HUOM! ne rahat on kokonaisuudessaan yrittäjän käytettävissä kun hän jää eläkkeelle! Toisekseen jos yrittäjä kuoleekin sitten vaikka heti yrittäjäksi jäätyään niin silloin nämä kyseiset rahat jäävät edes perinnöksi tulevalle sukupolvelle (josta valtio ja herrat jälkeen nappaavat omat prosenttinsa😤). Nykyisessä järjestelmässä nämä maksetut rahat jäävät niiden eläkeyhtiöiden liiveihin. Mitä järkeä näissä systeemeissä täällä suomessa enää on? Kannattaisi tehdä aloite koko eläkerahastojen alasajamisesta ja katsoa kuinka moni sitä kannattaa🤔 Ei ihmiset halua elää enää orjuudessa!